18 Aralık 2012 Salı

Öğretmenlerin İHL öğrencilerini aşağıladıkları iddiası üzerine okulda inceleme başlatıldı

Öğrenciler ve aileleri tepki gösterdi
Yozgat’ın Sorgun ilçesinde İmam Hatip Lisesi’ndeki bazı öğretmenlerin öğrencileri İmam Hatip Lisesi öğrencileri olmalarından dolayı aşağıladıkları ve öğrencilere hakaret ettikleri iddiası üzerine Sorgun Kaymakamlığı, iddiaların doğru olup olmadığının tespit edilmesi amacıyla İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü’nden müfettiş istedi.

Sorgun Kaymakamı Levent Kılıç, “'Olay bana ilk kez sözlü olarak iletildi. Ardından da bu olay meydana geldi. Şu an İlçe Milli Eğitim Müdürümüz inceleme yapıyor. Olayın daha detaylı olarak incelenmesi amacıyla bir müfettiş istedik. Olayın meydana gelmesinde bir yönetim zafiyeti var gibi görünüyor. Müfettişin raporuna göre davranıp, gerekli işlemi yapacağız” dedi.

Öğrencilerden protesto eylemi

Sorgun İmam Hatip Lisesi öğrencileri, bazı öğretmenlerin kendilerini İmam Hatip Lisesi öğrencileri olmalarından dolayı aşağıladıklarını ve hakaret ettiklerini iddia ederek, öğretmenlerin bu tavrını protesto etmek üzere dersleri boykot ettiler.

Velileri ile birlikte okul önünde toplanan öğrenciler, bazı öğretmenlerin kendilerine “Bu okula okumak için gelinmez, Fatiha okumak için gelinir. Buradan mezunlar ya ev hanımı ya da imam olur” gibi aşağılayıcı sözler sarf ettiklerini ileri sürdüler. Öğrenciler, öğretmenlerin bu tavrını protesto etmek için derslere girmediler.

Sorgun İmam Hatip Lisesi Okul Aile Birliği Başkanı Çağlayan Yıldız, yaptığı açıklamada, bu konuda kendisine de şikâyet geldiğini, bazı öğretmenlerin öğrencilere karşı küçümseyici davranış ve ifadelerde bulunduğunu söyledi.

Yıldız, “Konuyu okul idaresi ile görüştük. Burada hem lise, hem de Anadolu Lisesi öğrencileri eğitim görüyor. Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde 460 puanla okuyan öğrenciler bulunuyor. Ancak öğrencilerden bazıları büyük bir hayal kırıklığı içerisinde. Öğrenciler, eğitim adına hiçbir şey alamadıklarını belirtiyorlar. Özellikle birkaç öğretmenimizde sıkıntı var” dedi.

Bir öğrenci, bazı öğretmenlerinin okulda İmam Hatip Lisesi öğrencileri ile diğer öğrenciler arasında ayrımcılık yaptıklarını ileri sürerek, “Anadolu Lisesi sınıflarına giren öğretmenler hiçbir şey yapmıyor. Hiçbir ders öğretmiyor. Ya oturarak ya da konuşarak dersi tamamlayıp gidiyor. Ben 4 yıldır İmam Hatip Lisesi öğrencisiyim, ancak meslekî ders alanında hiçbir şey öğretilmedi. Matematik çözdüğüm zaman ‘Neden matematik çözüyorsunuz? Siz Fen Lisesi öğrencisi değilsiniz ki’ diyerek matematik dersi yapmamızı bile istemiyorlar” diye konuştu.

Bir başka öğrenci de okula 451 puanla geldiğini belirterek, “Öğretmenlerimiz bana ‘Bu kadar yüksek puanla neden bu okula geldin?’ diyorlar. Diğer arkadaşlarım gibi dinî eğitim verilen bir okula gelmek istedim. Okulumuzda birkaç öğretmen var. Bunlar, bizleri küçümseyerek hitap ediyor. bu öğretmenlere gerekli uyarıların ve cezanın verilmesini bekliyoruz” dedi.

Kaymakamlık inceleme başlattı

Sorgun Kaymakamı Levent Kılıç ise, “Olay bana ilk kez sözlü olarak iletildi. Ardından da bu olay meydana geldi. Şu an İlçe Milli Eğitim Müdürümüz inceleme yapıyor. Olayın daha detaylı olarak incelenmesi amacıyla bir müfettiş istedik. Olayın meydana gelmesinde bir yönetim zafiyeti var gibi görünüyor. Müfettişin raporuna göre davranıp, gerekli işlemi yapacağız” açıklamasında bulundu.

Hiç yorum yok: