Yozgatgazetesi.com’un Sahibi ve Genel Yayın Yönetmeni Osman Hakan Kiracı, Yüksek Hızlı Tren’in (YHT) Sivas-Yozgat-Ankara hattının 23 Nisan 2021 tarihinde seferlere açılacağını ancak Kırıkkale-Elmadağ arasındaki YHT hattındaki bazı tünellerde meydana gelen göçükler sebebiyle YHT’nin makas değiştirip Balışeyh-Ankara arasındaki eski hattı kullanacağını kaydetti. Kiracı, “Bu nedenle Elmadağ hattındaki tüneller tamamlanana kadar Yozgat- Ankara seferleri bakanlığın planladığı gibi 50 dakika değil, en az 2 saat, hatta 2,5 saat sürecek. Yozgat’tan İstanbul’a ise 4,5 saatte değil, 6,5 saatte ulaşılacak” diye yazdı.
Osman Hakan Kiracı, “Hızlı tren hikâyesinde son sayfa” başlıklı yazısında, YHT projesinin ilgilileriyle, yetkilileriyle ve AK Parti Yozgat Milletvekili Yusuf Başer’le detaylı görüşmeler yaptığını belirterek, şu bilgileri verdi:
“Bu yıl içerisinde projenin bütünüyle tamamlanmasında
olumlu-olumsuz ne gibi gelişmeler olur, onu bilemem; ama edindiğim bilgiler
doğrultusunda Hızlı Tren hikâyemizde gelinen aşamayı şöyle özetleyebilirim:
Bugüne değin geliş gidişlerde herhangi bir sorunun
gözlenmediği hızlı trenin deneme sürüşleri, Nisan ayına kadar devam edecek.
Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve
Sivas YHT istasyon ve yolcu peronları, en geç 15 Nisan’a kadar tamamlanarak
hizmete hazır hâle getirilecek.
23 Nisan 2021 tarihinde, yani 23 Nisan bayramının kutlandığı
özel günde Sivas-Yozgat-Ankara, devamında ise İstanbul hattında yolcu taşıma
seferlerine başlanacak.
Ama nasıl? İşin bir de “ama”sı var.
“YHT, Yozgat’a rötarlı ve makas değiştirerek gelecek”
Kırıkkale-Elmadağ arasındaki YHT hattındaki bazı tünellerde
meydana gelen göçükler yüzünden yeniden başlatılan inşaatların 23 Nisan’a kadar
tamamlanmasının hayli zor, hatta imkânsız olduğu bildiriliyor. İşte bu yüzden
başlangıçta YHT’nin Kırıkkale-Elmadağ hattı kullanılamayacak.
YHT, Yozgat’tan Ankara’ya yol alırken, Balışeyh istasyonunda
makas değiştirip Balışeyh-Ankara arasında hızlı tren seferlerine de uyumlu hale
dönüştürülen eski hattı kullanacak.
YHT, 110 kilometre mesafedeki Yozgat-Balışeyh arasında yaklaşık
200 km hızla, Balışeyh-Ankara arasında da yavaşlayarak normal expres tren
hızıyla yol alacak.
Bu nedenle Elmadağ hattındaki tüneller tamamlanana kadar
Yozgat- Ankara seferleri Bakanlığın planladığı gibi 50 dakika değil, en az 2
saat, hatta 2,5 saat sürecek. Yozgat’tan İstanbul’a ise 4,5 saatte değil, 6,5
saatte ulaşılacak.
Kırıkkale-Elmadağ arasındaki dağların içinden geçen sorunlu
tüneller ne zaman mı tamamlanacak? Yeni göçükler ve aksilikler olmazsa bu yılın
sonunda.
Ancak, Ulaştırma Bakanlığının Kırıkkale-Elmadağ arasındaki göçük
sorununu ekim ayı ortalarına kadar çözümleyip bu hattı da 29 Ekim’de hizmete
açmayı planladığı ifade ediliyor.
Evet, netice itibarıyla YHT, Yozgat’a rötarlı ve makas
değiştirerek gelmekte. Dediğim gibi, Kırıkkale-Elmadağ hattı maalesef tamamlanamamıştır.
Oysa görünen o ki, Yozgatlının yarım asırlık tren serüveni, nihayet 23 Nisan’da
gerçeğe dönüşecek.
50 dakikalık Yozgat-Ankara yolu süresi muhtemelen 29 Ekim’e
kadar yaklaşık 2 saat olacak. Fazla değil,1 yıl sonra ise çağımızın demiryolu
uçağı ile Yozgat’tan Ankara’ya 50 dakikada ve Yozgat’tan da İstanbul’a 4,5
saatte seyahat edilebilecek.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder