23 Eylül 2009 Çarşamba

‘Bölünecek miyiz?’ sorusuna Başbuğ’un cevabı:
Her söyleneni ciddiye almayın

Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, kendisine değişik çevreler tarafından “Bölünecek miyiz?” sorusunun sorulduğunu belirterek, bu soruya verdiği cevabı şöyle dile getirdi: “Her söyleneni ciddiye almayın.”

Mardin’in Nusaybin ilçesindeki Sınırtepe Karakolu’nda yaptığı konuşmayla “Demokratik Açılım”a açık destek veren Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, dönüşte Mardin Havaalanı’nda gazetecilerin sorularını da cevapladı.

Bir gazetecinin “Sınırtepe Karakolunda, ‘yaşanan süreçten tedirginlik duyanlar var’ dediniz. Tedirginlik duyanlar kimler?” sorusuna şöyle cevap verdi:

“Açık konuşuyorum, halkımızın bir bölümünde tedirginlik var. Televizyonlarda her şey söyleniyor, söylenmeyen kalmadı. Vatandaş, ‘Eyvah! Böyle mi olacak!’ diye tedirginlik duyuyor. Her söylenene bakacak olursanız... Demokrasidir, her şey söylenir ama insanların genel dengesinin bozulmaması lâzım. İnsanlar, her konuşulan, ‘olacak’ diye algılıyor. ‘Bölünecek miyiz?’ diye soruyorlar bize. Merak etmeyin diyorum. Lütfen, seyretmeyin şu televizyonları diyorum. Bire bir konuştuklarıma söylüyorum. Her söyleneni ciddiye alırsanız olmaz diyorum. Asker, sivil, emekli, herkes ‘Ne oluyoruz komutanım?’ diye soruyor. Her söylenen ciddiye alınıyor. Özellikle açık oturumlarda vs.. O zaman, seyretmeyin, dinlemeyin onları diyorum.”