20 Aralık 2013 Cuma

Taşgetiren Erkam Radyo’da konuştu: Cemaatin verdiği görüntü, hizmet anlayışı ile uyuşmuyor

Bugün gazetesinin son dönemdeki yayın çizgisini doğru bulmadığı için gazeteden ayrılan Ahmet Taşgetiren, yayın danışmanlığını yaptığı Erkam Radyo’da canlı olarak yayınlanan “Medya ve Gündem Analizi” programında, gazeteden ayrılışının sebebini açıkladı ve “Hizmet Medyası”na yönelik eleştirilerini dile getirdi.



Erkam Radyo Genel Yayın Yönetmeni Selâhaddin Kocaaslan’ın sorularını cevaplayan Taşgetiren, ‘kovuldu’ şeklindeki haberlerin doğru olmadığını belirterek, “Ayrılma kararını veren benim. Bunu bu günkü veda yazımda da ifade ettim” dedi.

“Hizmet Camiası Medyası”nın operasyona adeta abanmış bir görüntü çizdiğini ifade eden Taşgetiren, “Ama operasyon, yolsuzluk operasyonundan öte bir nitelik taşıyor” dedi.

Kendisini “Hizmet Medyası”ndan arkadaşlarının da aradığını belirten Taşgetiren, şöyle konuştu:

“Onlara da ifade ettim, şu anda hizmet medyasının durduğu yeri sağlıklı görmediğimi. Tabii ki bu benim kişisel görüşüm ama bu veda yazısında da ifade ettiğim gibi, ben AK Parti Hükümeti’nin, Türkiye’nin son 60 küsur (yılında), yani çok partili hayatında millet olarak çok önemli bir kazanımımız olduğu inancındayım. Son 11 yılda Türkiye’ye, üstelik uluslar arası ölçekte kazandırılan prestiji kimse görmezden gelemez ve bunun karşı karşıya kalacağı uluslar arası operasyonları göz ardı etme imkânı yok. Şimdi ben, AK Parti’ye çekilecek bir operasyonun, atılacak bir çelmenin Türkiye’nin hayrına olmayacağına (dair) çok büyük bir inanç sahibiyim.”

Olayın pek çok gazeteci tarafından ‘Türkiye’ye diz çöktürme operasyonu’ olarak algılandığına işaret eden Taşgetiren, “Bilmiyorum, hizmet camiası, bu tarz değerlendirmeleri hiç görmek istemiyor mu?” diye sordu.
Taşgetiren, dün “Hizmet medyası”ndaki arkadaşlarıyla görüşmesinde kendilerine de, ‘Hizmet camiasının önceliklerinin operasyonlar değil Türkçe Olimpiyatları ve diğer hayır hasenat işleri olması gerektiğini ifade ettiğini söyledi. Taşgetiren, sözlerine şöyle devam etti:

“Şu anda yolsuzluk operasyonu noktasında hizmet camiasının verdiği görüntünün (yapılan iyiliklerle) uyuştuğunu düşünmüyorum” dedi. Taşgetiren, “İnsan yetiştirme, talebe yetiştirme, eğitim hayatına hizmet… Bir yana onu koyun, bir yere de ‘devlet içinde yapılanma’ suçlamasını koyun; yani poliste, şunda bunda yapılanma suçlamasını koyun… Belki bu yolsuzluk iddiaları, hükümeti yaralayacak; yani siyasî sonuç olarak böyle bir sonuç üretmesi söz konusu, böyle bir operasyonun, iddiaların, bakanlar seviyesinde falan; ama aynı tarzda hizmet camiasının da ‘devlet içinde devlet olma’ gibi bir ithama maruz kaldığını; yani şu anda medyanın tüm alanlarında sadece hizmet medyası hariç, onlar da bu konuda savunma noktasındalar. Onu görüyoruz biz. Onun dışındaki bütün medyada ‘devlet içinde devlet’ olgusuna dikkat çekiliyor. Kim bu? ‘Kim bu’ dendiğinde de parmaklar maalesef hizmet camiasını gösteriyor. Böyle bir bedeli ödemek zorunda mı? Dün de yazımda ifade ettim; kim, hizmet camiasının hayrını istiyor gerçekten, bunu ortaya koymak lâzım. Bazen ortaya öyle bir görüntü koyarsınız ki, o görüntü, bütün bir camiayı büyük bir risk altına sokar, büyük bir ithamla karşı karşıya bırakır.”

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: