17 Nisan 2013 Çarşamba

Valilik, Milli Eğitim, Üniversite ve Belediye,
eğitim seviyesini yükseltmek için işbirliği yapacak

Valilik, eğitim seviyesini yükseltmekte kararlı
Vali Yazıcı, imzalanan protokol gereği, ortaöğretim öğretmenleri ile Bozok Üniversitesi akademisyenlerinin zaman zaman bir araya gelerek bilgi ve tecrübelerini paylaşacaklarını kaydetti.

Yozgat’taki okullarda eğitimin niteliğini geliştirmek, öğrencilerin öğrenme başarılarını arttırmak ve daha ileri düzeyde öğrenim görme fırsatlarını oluşturmak amacıyla, Yozgat Valiliği, Yozgat Belediyesi, Bozok Üniversitesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında protokol imzalandı.

“Eğitimde İşbirliği Protokolü”, bu gün Yozgat Valisi Abdulkadir Yazıcı, Belediye Başkanı Yusuf Başer, Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Uçar ve İl Milli Eğitim Müdürü Saim Kuş tarafından Galata Çamlık Otel’de imzalandı.

Yemekli toplantıda basına da bilgi verildi
İmza töreni öncesinde bir açıklama yapan İl Milli Eğitim Müdürü Saim Kuş, “İlimizde temel eğitim ve orta öğretimde sosyal, kültürel, sportif ve akademik anlamda kaliteyi yakalamak ve artırmak amacıyla bu gün bu protokolü imzalayarak önümüzdeki eğitim öğretim yılı itibariyle ihtiyacımız olan alanlarda Sayın Valimizin himayelerinde işbirliği yoluna gideceğiz” dedi.

Kurumlar arası işbirliğinin önemine dikkat çeken Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer ve Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Uçar da yaptıkları konuşmada zaten var olan işbirliğinin protokolle pekiştirilmesinden dolayı mutluluk duyduklarını belirterek hayırlı olması temennisinde bulundular.

Vali Abdulkadir Yazıcı ise şu değerlendirmede bulundu:

“Eğitim alt yapısı ve özellikle yapılaşma konusunda ne durumda olduğumuzu görmek amacıyla İl Milli Eğitim Müdürümüze bir rapor hazırlamaları hususunda talimat verdim. Hazırlanan raporda yaptığım incelemede gördüm ki, biz kendimizi Türkiye ortalamasının üç ay önünde zannediyorduk ama üç buçuk ay önde gidiyoruz. Nisan 2013 tarihi itibariyle Milli Eğitim noktasında yapacağımız bütün yatırımların yaklaşık maliyetlerini bitirmiş, ihaleye çıkmış ve ihalelerini yapmış durumdayız. Bu açıdan geleneksel gidişatın ve alışılmışın önünde olduğumuzu görmek mutluluk verici bir durum. Tabii ki eğitim noktasında bu bir etkendir. Tek başına yeterli mi? Elbette değil.  Ama eğitimin önündeki engelleri kaldırma, eğitimin kalitesinin artırılması noktasında yapılması gerekenleri kalemlere bölecek olursak bu da önemli bir nokta.”

Vali Yazıcı, imzalanan protokol gereği, ortaöğretim öğretmenleri ile Bozok Üniversitesi akademisyenlerinin zaman zaman bir araya gelerek bilgi ve tecrübelerini paylaşacaklarını kaydetti.

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: