28 Aralık 2012 Cuma

İdrisli Köyü Muhtarı Gazi Soysal,
twitter’da ‘uydurma haber’ mağduru oldu

Bu günlerde sosyal paylaşım ağı twitter’da, “Yozgatlı bir Köy Muhtarının, kendi şahsî menfaati gereği Başbakan Erdoğan’a yaranmak için ODTÜ olaylarını kınadığı” mesajı veren tweet’ler dolaşıyor.

Ancak, “ODTÜ’yü kınayan Yozgat’ın İdrisli Köyü muhtarı, basın açıklamasını ‘Başbakanım, benim biraderin bir arsa işi vardı da’ sözleriyle bitirdi” şeklinde paylaşılan iddianın gerçekle hiçbir ilgisi yok.

Benim ağzımdan böyle bir cümle çıkmadı

Yozgat’ın Sorgun ilçesine bağlı İdrisli Köyü’nün Muhtarı Gazi Soysal’ın ne bu iddiadan haberi var, ne de twitter’dan... ‘Yozgat Muhabir’ olarak görüşüne başvurduğumuz Soysal, “Ben ıssız bir yerde bir köy muhtarıyım. Ne Başbakanla görüştüm, ne de böyle bir açıklama yaptım. Benim ağzımdan böyle bir cümle çıkmadı. Benim köyden dışarı çıktığım da yok. İzin alıp Ankara’ya gitmem de çok zor zaten” dedi.

Paylaşanlar trajikomik bir duruma düştüler

Twitter’da dolaşıma sokulan iddianın, ciddî haber diliyle asılsız mizahî haberler yayınlayan ve Yozgat’a atfen yayınladığı haberlerle dikkat çeken Zaytung sitesine de ait olmadığı öğrenildi. Haber, “kötü bir Zaytung taklidi” olarak nitelendirilirken, asılsız iddiayı doğru kabul edip hiçbir araştırma yapmadan bir köy muhtarını rencide edecek şekilde twitter’da paylaşanların da trajikomik bir duruma düştükleri ifade ediliyor.

İddia nasıl dolaşıma girdi?

Hakan Demir
Önce, “@suyorumcusu” kullanıcı adını taşıyan Hakan Demir, “ODTÜ’yü kınayan Yozgat’ın İdrisli Köyü muhtarı, basın açıklamasını ‘Başbakanım, benim biraderin bir arsa işi vardı da’ sözleriyle bitirdi” cümlesini twitter sayfasında paylaştı. Bu mesaj, bu gün itibariyle 268 kez retweet’lenerek, çok sayıda twitter kullanıcısına ulaştı.

Bu mesajı doğru kabul eden @Nurlinka kullanıcı adını taşıyan “Muhalif Kanat” rumuzlu kişi de, Hakan Demir’in paylaştığı cümleyi iktibas ederek, “Yozgat İdrisli Köyü Muhtarı, Sen çok şeyin özetisin” diye yazdı. Bu mesaj da, 22 kez retweet’lendi.

‘Yozgat Muhabir’ olarak görüşlerine başvurduğumuz Yozgat’ın Sorgun ilçesine bağlı İdrisli Köyü’nün Muhtarı Gazi Soysal, “Ben ıssız bir yerde bir köy muhtarıyım. Ne Başbakanla görüştüm, ne de böyle bir açıklama yaptım. Benim ağzımdan böyle bir cümle çıkmadı. Benim köyden dışarı çıktığım da yok. İzin alıp Ankara’ya gitmem de çok zor zaten” dedi.

Bir Zaytung haberi de değil

Twitter’da dolaşıma sokulan iddianın, ciddî haber diliyle asılsız mizahî haberler yayınlayan ve Yozgat’a atfen yayınladığı haberlerle dikkat çeken Zaytung sitesine de ait olmadığı öğrenildi.

“Zaytung Yozgat’a neden taktı?”

Zaytung yazarları Hakan Bilginer ve Anıl Helvacı, 2011 yılında Aksiyon dergisinde yayınlanan röportajlarında “Menemenspor ve Yozgat’a neden taktınız?” sorusuna şöyle cevap vermişlerdi:

Anıl: Menemenspor’a aslında biz takmadık ya!
Hakan: Kullanıcılar taktı, biz de devam ettirdik.
Anıl: Yozgat’a biz niye taktık ya? Yozgat aslında sembolik bir şey. Hiçbir şeyin olmadığı Orta Anadolu’daki Kırşehir, Nevşehir gibi şehirler gibi yani. Yozgat bizden çıktı ama Menemenspor okurlardan geldi. Biz de yazacağımız zaman Menemenspor yazıyoruz artık (Gülüşmeler).

Zaytung logosunun altında “Dürüst, Tarafsız, Ahlaksız Haber” mottosu yer alıyor.

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: