20 Mayıs 2011 Cuma

EBK’nın kurulması yatırımcıyı cesaretlendirdi
İşadamı Biçer, köyüne süt ve yem tesisi yaptırıyor

Açılışını 17 Mayıs’ta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı Et ve Balık Kurumu (EBK) kombinası, Yozgat dışında yaşayan Yozgatlı yatırımcıları cesaretlendirdi.

25 yıldır İzmir’de sağlık sektöründe faaliyetini sürdüren İzmir Ticaret Odası Meclis Üyesi İşadamı Ömer Biçer, süt ve yem bitkileri üretimi yapmak üzere, Yerköy İlçesi’ne bağlı Kömüşören Köyü’nde yaklaşık 500 dönüm alan üzerine üretim tesisi kuruyor.

“Yozgat’ta Et Balık Kurumu’nun olması hayvancılığın gelişmesi açısından çok büyük bir şanstır” diyen İşadamı Biçer, temel atma töreninden sonra yaptığı açıklamada, kuracağı tesiste başlangıçta 20 kişinin istihdam edileceğini, 2015’ten sonra kurmayı planladığı yem fabrikasının da faaliyete geçmesiyle 250 kişiye iş imkânı sağlanacağını söyledi.

EBK Yozgat için bir şanstır

Yerköy ilçesine bağlı Kömüşören Köyü’nde yaklaşık 500 dönüm alan üzerinde, yaklaşık 500 büyükbaş hayvan ve bin adet küçükbaş hayvan barındıracak tesisin temeli atıldı.

İzmir’de 25 yıldır sağlık sektöründe faaliyetini sürdüren ve İzmir Ticaret Odası Meclis Üyeliği görevini de yürüten işadamı Ömer Biçer, memleketi Yozgat’ın Yerköy ilçesi Kömüşören Köyü’ne hayvancılık üzerine 2 ay sonra tamamlanması planlanan üretim tesisinin temelini şirket yöneticileri ile birlikte attı.

İşadamı Biçer, temel atma töreninin ardından yaptığı açıklamada, memleketi Yerköy’de hayvancılığın gelişmesine yönelik katkı sağlamak amacı ile yatırım yaptığını belirtti. Biçer, şunları söyledi:

“Küçük yaştan itibaren İzmir’de sağlık sektöründe kendi şirketimde faaliyetimi sürdürüyorum. Aynı zamanda İzmir Ticaret Odası Meclis Üyeliği görevini de yürütüyorum. Son yıllarda ülkemizde hayvancığın önemi artan et fiyatlarından dolayı bir kez daha ortaya çıktı. Ben de memleketim olan Yerköy’de bu işi yapma gereği duydum. Köylerimizi gezerek ‘en uygun neresi olabilir’ diye haftalar öncesinden fizibilite çalışması yaptım. Daha sonra bu bölgeden yaklaşık 500 dönüme yakın arazi aldım. Bu arazilerde hayvanların yiyeceğinin temini için yem bitkilerinin üretimini yapacağım.

Tesisimiz faaliyete başladığında ilk etapta 20 kişi istihdam edeceğiz. Daha sonraki süreçte 2015 yılına kadar inşallah hem kapasite artırımı, hem de üretim artırımına giderek bölgemizde hayvancılığın gelişmesine katkı sağlayacağız. Ayrıca yine hayvancılığa yönelik yem fabrikası kuracağız. Bütün bunların tamamlanıp faaliyete geçirilmesiyle birlikte yaklaşık burada yaklaşık 250 kişiye istihdam sağlayacağız. Yine bölge çiftçimize teşvikte bulunmak amacıyla hayvan vererek, kendilerinden sadece süt alacağız. Yozgat’ta Et Balık Kurumu’nun olması hayvancılığın gelişmesi açısından çok büyük bir şanstır.”

Biçer, Yozgat dışında faaliyetini sürdüren işadamlarına da çağrıda bulunarak, yapacakları yatırımları memleketlerine yapmalarını istedi.

(Kaynak: zaman.com.tr)

Hiç yorum yok: