20 Eylül 2010 Pazartesi

Sarıkaya, eğitime öğretmen açığıyla başlıyor

Sarıkaya ilçe Millî Eğitim Müdürü Mustafa Demir, mecburî hizmet düzenlemesinden yararlanmak isteyen yaklaşık 100 öğretmenin tayin isteyerek ilçeden ayrıldıklarını belirterek, yeni eğitim öğretim dönemine ciddi ölçüde öğretmen açığı ile girdiklerini söyledi.

Mustafa Demir, ÖSYM sınavlarına dair soruşturmalar sebebiyle öğretmen atamalarının yapılmamış olmasının da kendilerini olumsuz etkilediğini kaydetti. Demir, “Sarıkaya’da öğretmen sıkıntısı çekilmemesi için Millî Eğitim Bakanlığı ile İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bu sıkıntılarımızı ilettik” dedi.

Bir öğretmen, Sarıkaya İlçe Millî Eğitim Müdürü “Mustafa Demir’in baskıları” sebebiyle yaklaşık 170 öğretmenin tayin isteyip ilçeden gittiklerini iddia etmişti.

7 bin öğrenci ders başı yapıyor

7 bin öğrencinin ders başı yapacağı Sarıkaya’da öğretmen açığı olduğuna dikkat çeken Demir, “İlçemiz mecburî hizmet kapsamına girdiği için ilçemizde birçok öğretmenimiz görev yapıyordu. Geçtiğimiz yıl bakanlık tarafından mecburî hizmet düzenlemesi yapıldı. Öğretmenlerimizin önemli bir kısmı bu düzenlemeden yararlanarak tayin istedi. Yaklaşık 100 öğretmenimiz bu şekilde ilçemizden ayrıldı” dedi.

Bakanlık tarafından sağlanan tayin imkânları ve ‘bazı sebepler’den dolayı öğretmenlerin başka illere gittiğini ifade eden Demir, “KPSS sınavında meydana gelen sıkıntılardan dolayı ataması yapılacak öğretmenlerin de ataması yapılmadı. Bu da bizi olumsuz etkiledi. Öğretmen ihtiyacımızın karşılanması biraz daha gecikeceğe benziyor. Sarıkaya’da öğretmen sıkıntısı çekilmemesi için Millî Eğitim Bakanlığı ile İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bu sıkıntılarımızı ilettik” diye konuştu.

Mustafa Demir’e suçlama

yozgatgazetesi.com’un “TBMM’ye Açık Mesaj Hattı”na öğretmen rumuzuyla yazan bir okuyucu, kendisi de Sarıkayalı olan AK Parti Yozgat Milletvekili Abdülkadir Akgül’e hitaben yazdığı mesajında, şu iddiada bulunmuştu:

“Sayın Vekilim, Yozgat ili Sarıkaya İlçesi’nde öğretmenler İlçe Milli Eğitim Müdürü’nün baskısı yüzünden tayin isteyip kaçıyorlar. Bu yıl 170 civarında öğretmen ilçeden tayin istedi. Ben de gidiyorum. Artık buna birileri ‘dur’ desin.”

Yozgat Muhabir, bu iddiayı 25 Ağustos’ta “Sarıkaya’da 170 öğretmen tayin istedi iddiası” başlığıyla gündeme taşımıştı.

Hiç yorum yok: