20 Eylül 2010 Pazartesi

Okulların açılması esnafın yüzünü güldürdü

Ramazan Bayramı’nın ardından eğitim öğretim döneminin başlaması sebebiyle, bayram ve okul alışverişlerinin üst üste gelmesi, Yozgat’ta da esnafın yüzünü güldürdü.

Giyim mağazası ve kırtasiye gibi okul ihtiyaçları satanların yanı sıra, fotoğrafçıların ve berberlerin de işleri büyük ölçüde arttı. Taşımacılık yapanlar da, okulların açılmasıyla birlikte yüzü gülenler arasında yer alıyor.

Yozgat esnafından Selim Bacanak, bayram ve okulların açılması sebebiyle satışlarının iki katına çıktığını söyledi. Bacanak, okul kıyafetlerinin fiyatının geçen yıla oranla değişmediğini; bir ilköğretim öğrencisinin okul masrafının, önlüğü, ayakkabısı ve eşofmanı ile birlikte toplam 100 TL. tuttuğunu kaydetti.

Okulların açılması, fotoğrafçıların da yüzünü güldürdü. Fotoğrafçı Yavuz Civelek, öğrencilerin kayıt işlemleri için vesikalık fotoğrafların gerekli olması sebebiyle, okulların açılmasının işlerini artırdığını söyledi. Civelek, Ramazan ayı dolayısıyla ara verilen düğünlerin de yeniden başlamasının işlerindeki yoğunluğu iki katına çıkardığını kaydetti.

Yeni eğitim öğretim dönemine düzgün bir saç tıraşıyla başlamak isteyen öğrenciler de, berberlerin yüzünü güldürdü. Taşımacılık yapanlar da, okulların açılmasıyla birlikte yüzü gülenler arasında yer alıyor.

Hiç yorum yok: