12 Mayıs 2010 Çarşamba

Baykal: Tercihim yeni bir isim

CHP Genel Başkanlığı görevinden istifa eden Deniz Baykal, ulusal gazetelere ve televizyon kanallarına yaptığı açıklamalarda, tekrar genel başkan olmak istemediğini söyledi.

Baykal’ın açıklamalarını Hürriyet “Yeni başlangıca ihtiyaç var” başlığıyla, Milliyet de “Genç ve dinamik bir kadro gelsin” başlığıyla manşetten yayınladı. Radikal de, Baykal’ın açıklamasını “Tercihim yeni bir isim” başlığıyla birinci sayfasında yayınladı.

İşte, Baykal’ın bu günkü gazetelere yansıyan açıklamaları:

Hürriyet

Yeni başlangıca ihtiyaç var
Baykalsız bir çözüm benim daha çok hoşuma gider.

Hürriyet’e konuşan Baykal, kurultayda aday olmayacağını söyledi, “Ben bir karar aldım, bu karar doğrultusunda partinin yeni bir başlangıca ihtiyacı var” dedi.

Milliyet

Genç ve dinamik bir kadro gelsin
Baykal, CHP’nin geleceği için ‘yeni’ bir kadronun yönetimi üstlenmesini destekleyeceğini söyledi.

Radikal

Tercihim yeni bir isim
Baykal Radikal’e konuştu: Yeni bir ismi desteklerim, adaylık planım yok.

Baykal’sız çözümden yanayım

Kendisine ait olduğu ileri sürülen gizli kamera görüntüleri sebebiyle CHP Genel Başkanlığı görevinden istifa eden Deniz Baykal, 10 gün sonra yapılacak olan CHP Kurultayı’nda yeniden genel başkanlığa aday olup olmayacağı konusunda ulusal gazetelere açıklamalarda bulundu.

Baykal, Hürriyet gazetesinin “Geri döneceğinize yönelik iddia ve beklentiler hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusuna şu cevabı verdi:

“Ben bir karar aldım, bu karar doğrultusunda partinin yeni bir başlangıca ihtiyacı var. Partinin iç dinamikleriyle, süreç içinde inisiyatif alacak arkadaşlarımızın girişimleriyle, böyle bir sürecin şekillenmesini yürekten istiyor, diliyorum. Bundan büyük mutluluk duyarım.

Baykal, “Partiye katkınız hangi düzeyde sürecek?” sorusunu da, “Referandum süreci başlarsa, Anadolu’ya sanki ben partinin genel başkanıymışım gibi gene çıkarım. Arkadaşlarla gezerim dolaşırım, dört koldan gayret ederiz” diye cevapladı.

Baykal, Hürriyet’in “Açıklamalarınız CHP örgütüne yönelik Baykal’sız bir gelecek mesajı mı?” şeklindeki sorusuna da, “Örgütümüzün birkaç gündür içinde bulunduğu duygusal tabloyu aşarak, hızla böyle bir çözümü değerlendirmesini bekliyorum. Baykal’sız bir çözümü. Bundan mutluluk duyarım, her türlü katkıyı da veririm” şeklinde cevap verdi.

Dinamik ve genç bir kadro

Deniz Baykal, Milliyet gazetesinin Ankara Temsilcisi Fikret Bila’ya yaptığı açıklamada ise, “Benim için önemli olan CHP’nin bütünlüğü, çizgisi ve politikalarıdır. Bunlara sahip çıkacak yeni bir kadronun ortaya çıkmasını sevinç ve mutlulukla karşılarım. Ben de partinin ve bu kadronun başarısı için elimden gelen desteği veririm” dedi.

Baykal’a göre, bu aşamadan sonra ideal çözüm “dinamik ve genç bir kadro”nun parti yönetimini üstlenmesi ve CHP’nin temel çizgisinde yürümeye devam etmesi. Baykal, “Ben bunun için kapıyı açık tutmak istiyorum” diyor.

Baykal, kendisinin yerine geçebilecek muhtemel adaylar konusunda ise isim telâffuz etmek istemiyor:

“Benim bir isim telaffuz etmem elbette doğru olmaz. Partinin kendi süreci içerisinde oluşması gereken bir durumdur. İsim zikretmek yanlış olur.”

Peki, CHP böyle bir oluşuma yönelmez veya böyle bir kadro çıkaramaz ve Baykal’ın dönmesinde ısrarlı olursa ne olacak?

Baykal, her şeye rağmen “Dönmüyorum” mu diyecek? Deniz Bey, bu soruya cevap vermek istemiyor.

“Elbette partiye karşı bir sorumluluğum var” diyor ama, “Olmazsa, diye düşünmeyelim, bu kapıyı kapatmak olur” diye de ekliyor.

Genç ve dinamik bir kadronun ortaya çıkması ve parti yönetimini üstlenmesini samimiyetle istediğini vurgulayan Baykal’a göre, onu üzecek olan, parti içi gerginlikler yaşanması, parçalanmalar olması, partinin çizgisinin ve yapısının değişmesi...

Tercihim yeni bir isim

Deniz Baykal, Radikal gazetesinin Ankara Temsilcisi Murat Yetkin’e yaptığı açıklamada da, CHP Genel Başkanlığı’na seçilecek isim konusunda şunları söyledi:

“Benim tercihim, arkadaşların parti içinden yeni bir isim üzerinde mutabık kalmaları. Arkadaşların Parti içinden bir başka ismin etrafında bütünleşmelerini tercih ediyor, bunu teşvik ediyorum.”

Baykal, Yetkin’in, “Peki sizi aday gösterirlerse bunu kabul edecek misiniz?” sorusuna, “Yeniden aday olmak gibi bir planım yok. Yeniden aday olma gibi bir talebim de yok. Ortada şu anda böyle bir durum da yok. Ben partimin yeni bir başlangıç yapmasını istiyorum. Buna şans tanımak lazım” karşılığı verdi. (Yozgat Muhabir)