25 Temmuz 2009 Cumartesi

Çekerekli Ali Yılmaz'ın evi müze gibi

Yozgat'ın Çekerek ilçesinde yaşayan bir vatandaş, muhafaza ettiği folklorik eşyalarla evini adeta müzeye çevirdi.

Çekerek ilçesinde yaşayan 67 yaşındaki Ali Yılmaz, eskiden kullanılan tarım aletleri ve eşyaları, Bahçelievler Mahallesi'ndeki tek katlı evinin bahçesinde sergilemeye başladı.

Çekerek yöresinde kullanılan tarım aletleri başta olmak üzere 60'a yakın antik eşyayı evinde sergilediğini belirten Ali Yılmaz, “Eskiden beri bu antik eşyalara merakım vardı. Bu sebeple, elime geçen eşyaları saklıyordum. Şimdi bunları evimde sergilemeye başladım. Eskiden kullanılan kağnının tamiratını yaparak evin bahçesine yerleştirdim. Diğer eşyalardan, tahta yayık, gramafon, dolma tüfek, heybe ve tarım aletlerini ise evin bir bölümünde sergiliyorum” dedi. Bunun tamamen gönül işi olduğunu ifade eden Yılmaz, şunları söyledi:

“Bazen bahçeye oturup bu eşyaları görünce hatıralarım canlanıyor, çocukluğumu hatırlıyorum. Bahçede sergilenen bu eşyaları merak edip gelen vatandaşlar var. Benim yaşımda olan insanlarında benim gibi hatıraları canlanırken, çocuklar ve gençler ise eskiden kullanılan aletleri görüyor ve bugünkü kullanılan eşyalarla karşılaştırıyor. Kendi oluşturduğum müze herkese açıktır, isteyen vatandaşlar gelip gezebilir.”