24 Haziran 2009 Çarşamba

Yozgat’ta okul öncesi eğitim seneye başlıyor

5 yaş grubuna yönelik okul öncesi zorunlu eğitim uygulaması önümüzdeki yıl Yozgat’ta da başlayacak.
Millî Eğitim Bakanlığının (MEB), okul öncesinde 5 yaş (60-72 ay) grubunun zorunlu eğitime dahil edilmesine dair projesi 5 yılda tamamlanacak.

Bu çerçevede hazırlanan takvime göre, ilk aşamada okul öncesi eğitimde okullaşma oranı yüzde 50’nin üzerinde olan 32 ilde gelecek yıldan itibaren “zorunlu eğitim” uygulaması başlayacak.

Projeye, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Yozgat, Mersin, Antalya, Balıkesir, Aydın, Elazığ, Manisa, Niğde, Osmaniye, Sakarya, Kocaeli, Denizli ve Afyonkarahisar dâhil edilecek.

MEB’in, gelecek eğitim öğretim yılında 32 ilde başlatmayı planladığı okul öncesinde zorunlu eğitim uygulamasının, 2013-2014 eğitim öğretim yılında bütün illerde hayata geçirilmesi planlanıyor.