23 Mayıs 2009 Cumartesi

13 yıl sonra 4 çocuğuyla evinden kaçtı

Ağrı'da 13 yıl önce kendisinden 18 yaş büyük Yozgatlı biriyle evlendirilen kadın, kendisini ve çocuklarını her gün dövdüğü, eve sarhoş geldiği ve çocuklarına hırsızlık yaptırdığını ileri sürdüğü kocasını terk ederek Ağrı'ya döndü.

Diyadin ilçesine bağlı Sürmelikoç köyünde, 13 yıl önce başlık parası karşılığında kendisinden 18 yaş büyük olan ve Yozgat'ın Şefaatli ilçesine bağlı bir köyde oturan H. H. ile evlendirilen 32 yaşındaki Hatice Akyol şiddete maruz kaldığı gerekçesiyle çocuklarıyla birlikte evinden kaçtı.

Önce İstanbul'a giden orada kimsenin sahip çıkmaması üzerine Ağrı'ya dönen Hatice Akyol'a burada Ağrı Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü sahip çıktı. Genç yaşta Yozgat'a gelin olarak gittiğini belirten Hatice Akyol, mutluluğunun çok kısa sürdüğünü bildirdi.

Eşinin eve sürekli alkollü geldiğini ve evliliklerinin ilk yılından itibaren kendisine şiddet uyguladığını iddia eden Akyol, şunları söyledi:

''Babam hiç tanımadığım, benden yaşça büyük birisine başlık parası karşılığında sattı. Paranın yarısını peşin veren kocam beni alıp Yozgat'a götürdü, geri kalan parayı da babama göndermedi. Evlendiğimiz ilk yıldan itibaren bana şiddet uygulamaya başladı. Buradaki törelerimizi bildiğim için uzun süre sesimi çıkarmadım. Çocuklarımın hatırına hep sustum, ancak son zamanlarda çocuklarıma hırsızlık yaptırmaya başlayınca kararımı verdim ve çocuklarımı da yanıma alarak evi terk ettim.''

Ağrı'da en yakını olan ağabeyinin evine giden Hatice Akyol, ağabeyinin maddî durumunun yetersizliği sebebiyle burada da barınamayınca, çareyi Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne başvuru yapmakta bulduğunu söyledi.