2 Nisan 2009 Perşembe

Seçilemeyen adaylar ekonomik krizde

Kendi mâlî imkânlarını zorlayarak seçim harcamaları yapıp da seçilemeyen adaylar, sadece psikolojik değil, ekonomik olarak da sıkıntıya düştüler. Seçilemeyen adaylar, harcadıkları parayı bu kriz ortamında tekrar nasıl kazanacaklarını düşünüyorlar.

Yorucu bir propaganda döneminin sonunda, Mahallî İdareler Seçimleri 29 Mart’ta yapıldı. Seçilebilmek için yeterli oyu alanlar, kazanmanın mutluluğunu yaşarken, seçimi kaybeden adaylardan propaganda masraflarını kendi şahsî bütçesinden ödeyenler, ekonomik olarak sıkıntıya düştüler.

Belediye Başkanlığı, İl Genel Meclisi ve Belediye Meclisi üyeliği ile muhtar adaylarının pek çoğu, 29 Mart öncesi propaganda döneminde kendi ekonomik durumlarına göre ciddi ölçüde harcama yaptılar.

Mensubu oldukları partilerden yeterli mâlî destek alamayan adaylar, seçim harcamalarını kendi bütçelerinden karşılamaya çalıştılar. Kimi adaylar, zor günler için ayırdıkları paraları harcarken, kimileri de, rakipleri karşısında zayıf kalmamak için, seçim harcamalarını aldıkları borç paralarla karşıladılar.

Kendi mâlî imkânlarını zorlayarak seçim harcamaları yapıp da seçilemeyen adaylar, sadece psikolojik değil, ekonomik olarak da sıkıntıya düştüler.

Seçilme ihtimallerini yükseltmek isteyerek harcamalarını yüksek tutan adaylar çok daha zor durumda. Seçim döneminde yaklaşık 50 bin Lira harcama yapıp da seçilemeyen adaylar, şimdi, harcadıkları parayı bu kriz ortamında tekrar nasıl kazanacaklarını düşünüyorlar.

Hiç yorum yok: