2 Nisan 2009 Perşembe

Çiçek: Bana yönelik linç kampanyası yürütülüyor

Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek “DTP Ermenistan sınırına dayandı” şeklindeki sözlerinin yanlış anlaşıldığını söyledi. Çiçek, partisinden gelen eleştirilerin de, kendisiyle görüşülmeden, aceleyle yapılmış eleştiriler olduğunu ifade etti.

Eski Yozgat Belediye Başkanlarından, Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, basına “DTP Ermenistan sınırına dayandı” şeklinde yansıyan sözleri hakkındaki tartışmaları NTV’nin canlı yayınında değerlendirdi.

NTV Ankara Temsilcisi Murat Akgün’ün sorularını cevaplayan Cemil Çiçek, bir söz söylediğinde arkasında duracağını ancak sözlerinin yanlış değerlendirildiğini belirtti.

Kendisine yönelik bir linç kampanyası yürütüldüğünü ileri süren Çiçek, tartışılan sözleriyle, kimlik siyasetinin boyutlarının genişlediğini ve bunu doğru bulmadığını ifade etmeye çalıştığını söyledi. AK Parti’nin kimlik siyaseti yapmadığını belirten Çiçek, “Kimlik siyaseti üzerinden siyaset yapacaksak, bu sorun yaratır” dedi.

Cemil Çiçek, AK Parti yönetiminin kendisine yönelik tepkisini de şöyle değerlendirdi:

“Başbakan o konuda bir yanıt vermiş. Ben sabah bu konuda değerlendirme yapan (AK Parti Grup Başkanvekili) Nihat Ergün’le konuştum. Biz bu hatayı zaman zaman yapıyoruz. Normalde önce birbirimizi arayıp kanaatimizi söylemeliydik. O da gazete açısından söylüyor. Bu hatayı zaman zaman yapıyoruz. Eğer istenen düzeltmeyse ben sözlerimden ne kastettiğimi söylüyorum. ‘Kimlik siyasetinde genişleme var’ dedim. ‘Kimlik siyaseti doğru’ diyenler olabilir, bu onların fikri.

Başbakanla bu konuyu konuşmadım. Kendisinin açıklaması havaalanında yapılmış. Türkiye’de zaman zaman hükümet üyeleri arasında çatlak çıkarmak isteyenleri çok gördük. Ben bu partinin önemine inanıyorum. Ben demokrasi sınavından geçmiş bir politikacıyım. Bunun en iyi şahidi Cumhurbaşkanı ve Başbakandır.”

Hiç yorum yok: