31 Ocak 2013 Perşembe

Bu sefer ben söylemiyorum TUROB Başkanı söylüyor

"TUROB Hotel" dergisi, turizmde internetin önemine dikkat çekti
 Sürur Öztürk

2008 yılından bugüne kadar pek çok yazımda ve yayınladığım pek çok haberde, web sitelerinin önemine işaret edip, internetin sağladığı imkânları başarılı bir şekilde değerlendirerek, bu yolla Yozgat turizminin gelişmesine önemli oranda katkı sağlanabileceğine dikkat çekmeye gayret ettim.

Tabii, Yozgat’ta faaliyette bulunan turizmcilerimizin, sivil toplum kuruluşlarımızın temsilcilerinin, Yozgat’ta görev yapan bürokratlarımızın ve siyasî parti temsilcilerimizin, internet ortamında yazılıp çizilenleri ciddiye alıp bunlardan istifade etmek gibi eğilimleri olmadığı için, bu alanda en küçük bir kıpırdanma bile olmadı.

Bu sefer ben yazmayacağım; sözü, kısa adı TUROB olan Turistik Otelciler İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği’nin Yönetim Kurulu Başkanı Timur Bayındır’a bırakacağım.

Timur Bayındır, TUROB’un yayın organlarından “TUROB Hotel” dergisinin 68’inci sayısında yayınlanmış olan “Turizm internet odaklı büyüyecek” başlıklı yazısında, web sitelerinin, sosyal medyanın (twitter, facebook, youtube gibi sosyal paylaşım ağlarının) ve blogların, turizmin geliştirilmesindeki önemine işaret ediyor. Buyurunuz, hep beraber okuyalım:

Turizm internet odaklı büyüyecek

İnternet deyip geçmeyin...
“Günümüzde internetin gücü, yaşamımızın her alanında kendini hissettiriyor. Bir ağ gibi etrafımızı saran internet, dünyayla entegrasyonumuzu sağlarken, yaşamımızda da köklü değişimlere neden oluyor. Uluslararası Telekomünikasyon Birliği’nin raporuna göre, dünya genelinde internet kullanıcısı sayısı 2.3 milyara ulaştı. Ülkemizde ise 35 milyondan fazla internet kullanıcısının 10 milyondan fazlası mobil internet kullanıcısı durumunda.

İnternet, seyahat endüstrisinin de ayrılmaz bir parçası haline geldi. Geleneksel pazarlama metotları ile yeterince pazar payı bulamayan orta ve küçük çaplı işletmelerin pazardan daha çok pay almasında son derece etkin bir rol oynamaya başladı. Online teknoloji sayesinde bir yandan otel rezervasyonları daha hızlı ve güvenli yapılırken, diğer yandan işletmelerde verilen hizmet kalitesinin gelişmesinde de farklı bir boyut kazandırdı. İnternet üzerinden yapılan yorumlar, değerlendirmeler, misafir beklentilerinin yönlendirilmesinde işletmeye ışık tutmaya başladı.Tanıtımdan satışa, eğitimden kontrole kadar her şeyi internet üzerinden yapar olduk.

Üzerine dikkatle eğilmemiz gereken konulardan biri de “Sosyal Medya”dır. İşletmeler açısından oldukça önemli olan bu kanalları doğru ve anlık yönetebilmek, otellerimizi on-line pazarda dinamik ve güçlü kılacaktır. Bunun yanında milyonların okuduğu blog yazarlarını ve Instegram’ı da gözden kaçırmamamız gerekiyor.

İnsanların internette geçirdikleri süre ve e-ticaret hacminin % 70’inin turizm sektörü alanında olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, otelciliğin geleceğini internetin şekillendireceği çok açık…

Dünyayla entegre bir mesleğin mensupları olarak, online pazarda yaşanan değişimin ruhunu anlamamız ve bu alanda ön saflarda yer almamız gerektiğini düşünüyorum. Bu nedenle dergimizde ‘internet’ gerçeğini ve turizme yansımalarını mercek altına aldık. Sektörümüze faydalı olması dileğiyle…”

TUROB Yönetim Kurulu Başkanı Timur Bayındır, internetin turizm açısından taşıdığı önemi böyle özetliyor. Bu konuyu ele almaya zaman zaman devam edeceğiz…

Selâm ve hürmetlerimle…

(sururozturk@gmail.com)

Hiç yorum yok: