20 Aralık 2012 Perşembe

B.Ü. Bilimsel Yayın Ödülleri sahiplerini buldu

Yozgat Bozok Üniversitesi Bilimsel Yayın Ödülleri, İl Kültür Müdürlüğü Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu. Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Sağlık Bilimleri alanlarındaki Bilimsel Yayınlarda ilk üçe giren öğretim elemanlarına ödülleri takdim edildi.

Neşet Ertaş’a saygı konseri

Ödül töreni kapsamında, Eylül ayında hayata veda eden ve “Bozkırın tezenesi” sıfatıyla anılan halk ozanı Neşet Ertaş anısına da özel bir konser verildi. Sanat Yönetmenliğini Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hamit Önal’ın yaptığı Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Türk Halk Müziği Topluluğu Korosu, Neşet Ertaş’ın sevilen eserlerini seslendirdiler.

Bozok Üniversitesi Bilimsel Yayın Ödülleri

Bozok Üniversitesi Bilimsel Yayın Ödülleri, İl Kültür Müdürlüğü Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu.

Prof. Dr. Tamer Uçar
Ödül töreni öncesinde bir konuşma yapan Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Uçar; “Gönül isterdi ki unvanı ve akademisyenliğin hangi aşaması olursa olsun, her türden bilimsel ve akademik çalışmalar yanında öğretim ve toplumsal hizmet kategorilerini de tek tek ödüllendirme imkânı olsun. Maalesef eski ve yeni taslak YÖK yasalarında bile bu tür hususlar indeksli yayınlar kadar somut ölçütlere bağlanamamıştır” dedi.

Ödüle lâyık görülen öğretim elemanlarının belirlenmesinde Üniversitelerarası Kurul’un doçentlik kabul esaslarından olan Web Of Scıence kayıtlarındaki sayıları dikkate aldıklarını belirten Rektör Uçar, Bilimsel Yayın Ödülleri’nin dağılımında bu kriterlere bağlı kaldıklarının altını çizdi. Prof. Dr. Uçar, konuşmasının sonunda “Üniversitemizin diğer üniversiteler arasındaki sıralamasına katkıları bulunan değerli öğretim elemanı arkadaşlarımıza üniversitemiz ve şahsım adına teşekkür ediyorum” dedi.

Uçar’ın açılış konuşmasının ardından Bilimsel Yayın Ödülleri’nin takdimine geçildi. Fen Bilimleri, Sağlık Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanlarındaki yayınlarda birincilik ödüllerini Garnizon Komutanı Jandarma Albay Recep Yalçınkaya, ikincilik ödüllerini Belediye Başkanı Yusuf Başer, üçüncülük ödüllerini ise Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Uçar takdim etti.

Neşet Ertaş’a saygı konseri

Ödül töreni kapsamında, Eylül ayında hayata veda eden ve “Bozkırın tezenesi” sıfatıyla anılan Halk Ozanı Neşet Ertaş anısına da özel bir konser verildi. Sanat Yönetmenliğini Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hamit Önal’ın yaptığı Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Türk Halk Müziği Topluluğu Korosu, Neşet Ertaş’ın sevilen eserlerini seslendirdiler.

İl Kültür Müdürlüğü Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen törene Vali Abdulkadir Yazıcı, Garnizon Komutanı Jandarma Albay Recep Yalçınkaya, Belediye Başkanı Yusuf Başer, Rektörümüz Prof. Dr. Tamer Uçar, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Feyzullah Temurtaş, Prof. Dr. Hasan Yumak ve Genel Sekreter Vekili Levent Şimşek’in yanı sıra çok sayıda akademisyen, öğrenci ve vatandaşlar katıldı.

Vali Yazıcı: Ömrümde böylesini dinlemedim

Vali Abdulkadir Yazıcı, konser sonrasında yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:

“Böyle güzide bir müzik topluluğunun ilimize gelmesine vesile olan Bozok Üniversitesi’ne teşekkür ediyorum. Bu güzel emeği ortaya koyan Kırıkkale Üniversitemizin çok kıymetli Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Türk Halk Müziği Korosu’na çok teşekkür ediyorum. Ömrümde ilk kez kutulardan bu kadar anlamlı ve güzel seslerin çıktığına şahitlik ettim. Sazını ve sözünü konuşturan bu değerli arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.”

Vali’den plaket, Belediye Başkanı’ndan çiçek

Programın sonunda Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Türk Halk Müziği Korosu Sanat Yönetmeni Yrd. Doç. Dr. Hamit Önal’a Vali Abdulkadir Yazıcı tarafından plaket, Belediye Başkanı Yusuf Başer tarafından da çiçek takdim edildi.

Hiç yorum yok: