27 Mart 2012 Salı

Yozgatlı şampiyon sporcu Kayaalp:
Devlete borcumu şampiyon olarak ödüyorum

Ne zaman istenirse askere gider, gerekirse canımı veririm

2011 Dünya, 2012 Avrupa Güreş Şampiyonu Yozgatlı Millî Sporcumuz Rıza Kayaalp, Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Uçar’ı ziyaretinde, “Ne zaman istenirse ülke savunması için askere giderim ve çekinmeden canımı bu ülke için veririm” dedi.

Hocalarının ve devletin sunduğu imkânların büyük desteğini gördüğünü ifade eden şampiyon sporcu, “Devletimiz bizi yetiştirdi, birçok imkân sağladı; ben de borcumu şampiyon olarak ödemeye çalışıyorum” diye konuştu. Dünya ve Avrupa şampiyonu Kayaalp, şimdiki hedefinin olimpiyat şampiyonluğu olduğunu söyledi.

Basının spora ve sporcuya yaklaşımına dair eleştirisini de dile getiren Kayaalp, “Maalesef basında yenersek ses getirmiyor, yenilirsek ses getiriyor. Bu anlayışın değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Sporun ve sporcunun ülkemizde önemsenmesi gerektiğini ve hak ettiği değerin verilmesini arzu ediyorum” dedi.

Rektör Tamer Uçar da, kendisiyle gurur duyduklarını belirttiği şampiyon güreşçimizi bu yıl beşincisi düzenlenecek olan Spor Şenlikleri’ne davet etti.

Şampiyon, Bozok Üniversitesi’nde

2011 Dünya Güreş Şampiyonası’nda Grekoremen Stil 120 kiloda altın madalya ve 2012 Avrupa Güreş Şampiyonası’nda Grekoremen Stil 120 kiloda altın madalyanın sahibi Dünya Şampiyonu Yozgatlı güreşçimiz Rıza Kayaalp, Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Uçar’ı makamında ziyaret etti. Ziyarette Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Feyzullah Temurtaş ve Genel Sekreter Vekili Levent Şimşek de yer aldı.

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti ifade eden Rektör Tamer Uçar; “Gurur duyduğumuz böyle bir gencimizi makamımızda ağırlamaktan büyük bir mutluluk duyuyorum” dedi.
Millî güreşçiye çalışmaları, şampiyon olma süreci, aile hayatı hakkında çeşitli sorular da yönelten Uçar, şunları söyledi:

Kayaalp, vatan sevgisini bayraklaştırıyor

“Ülkemizde belli illerde kaliteli eğitim veren ve kıymetli güreşçiler yetiştiren merkezlerimiz var. Özellikle belli illerden güreşçi çıkıyor. Yozgat’ın yetiştirdiği pehlivanlardan biri üniversitemizi ziyaret ediyor. Memleketin orta direği Orta Anadolu’dan çıkıyor. Osmanlı zamanında da en uç noktalarda savaşan askerler hep yiğit Anadolu evlâtları olmuştur. Anadolu insanı, memleketin yükünü çekiyor. Her tür cefaya katlanıyor, milletini ve vatanını seviyor ve hiçbir zaman devlete isyan etmiyor. Yoksulluğa razı oluyor. Bugün şampiyonumuz gibi genç bir yiğidi daha maalesef şehit verdik. (Özel Harekât Polisi Mustafa Erdoğan) Keder içindeyiz. Allah’tan rahmet, ailesine sabırlar diliyorum. İşte böyle gençlerimizle vatanımız ayakta duruyor. Bu kadar vatan sevgisiyle dolu insanların çokluğu ülkemizi güçlendiriyor. Kimi de Rıza gibi ülkesini temsil ederek gururlandırarak vatan sevgisini bayraklaştırıyor” dedi. Prof. Dr. Uçar konuşmasını şöyle sürdürdü:

Artık savaşlar savaş meydanlarında yapılmıyor

Güreş bizim ata sporumuz; ancak Rıza, Avrupa tarzında güreşiyor ve onlara kendi tarzlarında kafa tutarak, şampiyon oluyor. Bu ayrıca gurur vericidir. Aynı zamanda çok ses getiren bir olaydır. En son Avrupa Şampiyonluğu’nu da alarak onunla bir kez daha gurur duymamıza vesile oldu. Artık savaşlar savaş meydanlarında değil teknolojide, sanayide, bilimde, sporda ve sanatta yapılıyor. Ülkemizi en güzel şekilde temsil etmenin ve adını duyurmanın yollarından biri olan spordaki bu başarının bizi en iyi şekilde temsili için millî güreşçimizi kutluyorum.

Kayaalp’i Spor Şenlikleri’ne davet ediyoruz

Disiplinli, çalışkan, idealist ve imanlı güreşçimizi Yozgat ve ülkemiz adına tebrik ediyorum. Onunla gurur duyuyoruz, başarılarının devamını diliyorum. Kendisini bu yıl beşincisini yapacağımız Spor Şenliklerimizde aramızda görmekten ve öğrencilerimizle bir söyleşide buluşturmaktan mutluluk duyarım. Bu vesile ile de davet ediyorum.”
Rıza Kayaalp de, Rektör Uçar tarafından makamında misafir edilmekten mutlu olduğunu ifade ederek başladığı konuşmasında, spora nasıl ve ne zaman başladığı, şampiyonluk sırları ve diyeti hakkında bilgiler verdi. Milli Güreşçi Kayaalp şunları söyledi:

Ne zaman istenirse askere gider, gerekirse canımı veririm

“Güreşe çocuk yaşta başladım. Devletimizin sunduğu imkânlarla yetiştim, şampiyon oldum. Elimden gelenin en iyisini yaparak bugünlere geldim. Rakiplerim de çok kuvvetliydi ancak ben çok çalışarak şampiyon oldum. Vatanımı milletimi seviyorum ve başarılarımla en güzel şekilde hizmet etmek istiyorum. Ben de ne zaman istenirse ülke savunması için askere giderim ve çekinmeden canımı bu ülke için veririm. Böyle yetiştirildim. Başarımda ailemin büyük desteğini gördüm. Düzenli bir yaşamım var, kamplarımız büyük bir zamanımı alıyor. Düzenli ve disiplinli bir şekilde kıymetli hocalarımla çalışıyorum. Hocalarımın ve devletimizin sunmuş olduğu imkânların büyük desteğini gördüm. Devletimiz bizi yetiştirdi, birçok imkân sağladı, ben de borcumu şampiyon olarak ödemeye çalışıyorum.”

Sporun ülke tanıtımında büyük katkısı olduğunu belirten Dünya Şampiyonu güreşçi, “Bu nedenle sporun ve sporcunun desteklenmesini istiyorum. Artık Sayın Rektörümüzün de dediği gibi savaşlar teknolojide, bilimde, sporda, sanayide yaşanıyor” dedi.

Üniversitenin düzenleyeceği her tür etkinlikte çalışmalarının izin verdiği ölçüde yer almak istediğini belirten Kayaalp, sözlerini şöyle sürdürdü:

Hedefim Olimpiyatlarda ülkemin bayrağını göndere çektirmek

“Ben, Dünya Şampiyonu olmayı, olimpiyat şampiyonu olmayı hedefledim tabiî ki. Ancak oluncaya kadar da insan inanamıyor. Dünya ve Avrupa Şampiyonu oldum. Şimdi hedefim Olimpiyatlarda ülkemin bayrağını göndere çektirmek ve o salonda millî marşımızı dinletmektir.

Basına eleştiri

Ancak burada şunu söylemek istiyorum: Maalesef ülkemizde basında yenersek ses getirmiyor yenilirsek ses getiriyor. Bu anlayışın değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Sporun ve sporcunun ülkemizde önemsenmesi gerektiğini ve hak ettiği değerin verilmesini arzu ediyorum.”

Yüzme ve kayak sporunda da iddialı

Güreş dışında da pek çok sporla ilgilendiğini ve şampiyon bir sporcunun da pek çok spor disipliniyle ilgilenmesi gerektiğini belirten Rıza Kayaalp, “Yüzme, kayak ilgilendiğim spor dallarından sadece bir kaçı. Bunlarda yarışmalara katılacak kadar başarılı olduğumu söylemek isterim” dedi.

Bol bol meyve yiyorum

Başarısının sırrını çok çalışmak olarak açıklayan Kayaalp, özel bir diyeti olmadığını ancak bol bol meyve yediğini ve karbonhidrat ağırlıklı olarak beslendiğini, hocalarının kendilerine tavsiye ettiği biçimde beslenmeye de önem verdiğini söyledi. Rıza Kayaalp sözlerini şöyle tamamladı:

“Spor, bir ülkenin tanıtımı için çok önemlidir; herkesin desteklemesi gerekir. Bayrağımızı göndere çekmekten daha kıymetli bir şey yok benim için. Bu çok önemli. İnşallah herkes de bunun önemini anlar. İlginiz, desteğiniz, makamınızda ağırladığınız için çok teşekkür ediyorum.”

Ziyaret sonunda Rektör Prof. Dr. Tamer Uçar, Dünya Şampiyonu güreşçimiz Rıza Kayaalp’e Bozok Üniversitesi’nin rozetini taktı, plaket ve çeşitli hediyeler verdi.

Hiç yorum yok: