18 Eylül 2011 Pazar

Rıza Kayaalp olimpiyat şampiyonluğu sözü verdi

2011 Dünya Güreş Şampiyonası’nda grekoromen stil 120 kiloda dünya ve olimpiyat şampiyonu Lopez’i mağlûb ederek altın madalya kazanan güreşçimiz Rıza Kayaalp, “İnşaallah 2012 Londra Olimpiyatları'nda da altın madalya alıp bunu Türk halkına armağan etmek istiyorum” dedi.

Rıza Kayaalp, Cihan Haber Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Şampiyonanın İstanbul'da olmasından dolayı iyi bir hazırlık dönemi geçirdik. Halkımızın önünde güreşecektik ve onlara altın madalya hediye etmek istiyorduk. Bunu daha önce de söylemiştim. İnşallah diyordum hem altın madalya hem olimpiyat vizesi alırım, 2012'ye şampiyon olarak gitmek istiyorum demiştim ve bunu da başardım” diye konuştu.

Güreşlere gösterilen ilgiden dolayı çok mutlu olduğunu da belirten Rıza Kayaalp, şunları söyledi:

"Gerçekten halkımız çok sevindi. Beni arayanlar olsun, görenler olsun, gururlandıkları, gözyaşları içerisinde seyrettikleri, bundan sonra daha çok başarılar beklediklerini söylediler. Ben de onlara söz verdim. İnşaallah 2012 Londra Olimpiyatları'nda da altın madalya alıp bunu Türk halkına armağan etmek istiyorum.”

Final maçında çok heyecanlandığını da belirten Rıza Kayaalp, rakibi Kübalı güreşçiye daha önce mağlûb olduğunun hatırlatılması üzerine ise şöyle konuştu:

"2009'da yarı finalde Danimarka'da yenilmiştim. Ondan önce Rus, Ermeni'yi o kilonun favori isimlerini elemiştim. Maçların da çok kısa araları olmalarından dolayı biraz yorgun maça çıktım. Ama 1-0, 1-0 kaybetmiştim. Gerçekten orada çok üzüldüm. Çünkü orada da yenebileceğimden emindim. Onu yenmek finalde İstanbul'da nasip oldu. Onun için mutluyum. İleriki maçlarda da kendisi büyük rakibim. İnşallah aynı şekilde yenerim diyorum."

Maçtan sonra ailesinin kendisine çok büyük desteği olduğunu, annesinin de övgü dolu sözleri olduğunu hatırlattığımız Rıza Kayaalp, 'Onların desteği senin için bir avantaj mıydı?' sorusuna şöyle cevap verdi:

"Türkiye'de olması zaten avantaj. Seyircimizin önünde güreşmek gurur verici bizim için. Ailemin beni izliyor olması da ayrı bir heyecan ve moral motivasyon. İlk kez bir maçıma gelmişlerdi. Onlara bu sevinci yaşattığım için çok mutluyum. Onlara buradan teşekkür ediyorum. Yozgat'tan çıkıp geldiler, 40 kişi civarında."

Rıza Kayaalp, güreşe başlayışı ve annesinin bundaki rolüyle ilgili bir soru üzerine ise, "Ben 2. veya 3. sınıfa gidiyordum. Anneme söylemiştim okul dönüşü, 'ben güreşçi olmak istiyorum anne' demiştim. Kendisi de 'ne güreşi?' dedi” diyerek tepki aldığını belirten Kayaalp, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Ben de annemin bu itirazını ve çıkışını şuna bağlıyorum: Bizim Türk halkının çok bir bilgisi yok spor ve sporculukla ilgili. Fazla bir bilgisi olmadığından dolayı spor sorun. Ve ben ısrarcı olduğumdan dolayı, kendileri kırmadılar beni. Amcam vardı Yozgat'ta, kendisi buna ilk öncülük etti. Yozgat Güreş Eğitim Merkezi'nde güreşe başladım. Şu anda çok mutlular. 'İyi ki de güreşe başlamışsın, ülkemize madalya kazandırıyorsun', diyorlar."

Annesinin, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile yakın diyaloğu olduğunu, çok sevdikleri şeklindeki sözleri hakkında da Kayaalp, şunları söyledi:

"Başbakan her madalya aldığımızda davet ediyor. Tebrik ve başarı diliyor kendisi. Ondan dolayı anneme fotoğrafları gösteriyorum, onların hepsi evde asılı, öyle bir şey demiştir. Başbakanımız da Cumhurbaşkanımız da güreşi çok seviyor ve destek veriyor. Her maçtan sonra tebriklerini gönderiyor. Ben de onlara teşekkür ediyorum."

Hiç yorum yok: