27 Temmuz 2011 Çarşamba

Bu feryâdı duymak lâzım

Sürur Öztürk

Eğer durum gerçekten de bu belediye çalışanının yazdığı gibiyse, yani belediye çalışanları 23 aydır maaş alamıyorsa, bu çok vahim bir durum… Zaten o da durumun vahametini “Ailelerimiz, çoluk çocuğumuz ve bizler, çok ama çok perişanız” diyerek özetlemiş. Daha ne desin? 2 yıldır maaş alamamak ne demektir? Bu insanlar nasıl geçinirler, ne yer, ne içerler?..

***

“Yozgat” gazetesinin internet sitesinin ana sayfasında “Yozgatlılardan milletvekillerine arzuhal mektupları” başlıklı bir bölüm var. yozgatgazetesi.com’un bu hizmeti, hem sesini yetkililere duyurmak isteyen Yozgat halkı için, hem de halkın ne düşündüğünü, sıkıntılarını, taleplerini merak eden bürokratlarımız ve siyasetçilerimiz için aslında çok büyük bir hizmet.

İstifade etmesi gerekenler, bu hizmetten ne kadar istifade ediyor, bilemiyorum; ama ben oldukça ilgimi çeken bu bölümü zaman zaman gözden geçiriyor ve doğrusu çok şey öğreniyorum. Çünkü orada halk var; doğrudan halkın sesi, halkın düşünceleri, duyguları, sıkıntıları, talepleri… Nedense mahallî basına yansımayan ve yüksek derecede haber değeri taşıyan pek çok bilgi, orada öylece, sessiz bir çığlık gibi durur. Takip edebildiğim kadarıyla, hiçbir cevap verilmemesine rağmen, okuyucuların bu bölüme olan ilgisi azalmaksızın devam ediyor. Bu da, vatandaşın ne kadar sesini yetkililere duyurma ihtiyacı ve çabası içerisinde olduğunu gösteriyor.

“Yozgatlılardan milletvekillerine arzuhal mektupları” köşesinde, Başbakan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Sayın Bekir Bozdağ’a hitaben yazılmış bir mesaj dikkatimi çekti.

15 Temmuz 2011 tarihinde Remzi Ataman imzasıyla gönderilmiş olan mesaj şöyle:

“Sayın Vekilim, öncelikle yeni görevinizi kutluyor, başarılar diliyorum. Ben, Esenli belediye çalışanlarından biri olarak sorunlarımızı sizlerle paylaşma gereği duydum. (Daha önceleri de defalarca yazmıştım) Biz, belediye çalışanları olarak 23 aylık maaş alacağımızı belediyemizin mali olanaklarının yetersizliği nedeniyle alamıyoruz. Değil 23 ay, 1 ay bile maaş alamadığınızı düşünerek sorunumuza çare bulursanız seviniriz. Özellikle Başbakan Yardımcısı olmanızın bu sorunun çözümünü daha kolaylaştıracağından hiç kuşkumuz yoktur. Ailelerimiz, çoluk çocuğumuz ve bizler, çok ama çok perişanız. Ne yapacağımızı şaşırdık. Tüm yasalar maaşlarımızın ödenmesini yazarken, mali olanaklarımız buna elvermiyor. Sorunlarımızın acilen çözümü konusunda ilginizi bekliyor, tüm çalışanlarımız adına saygılar sunuyorum.”

Eğer durum gerçekten de bu belediye çalışanının yazdığı gibiyse, yani belediye çalışanları 23 aydır maaş alamıyorsa, bu çok vahim bir durum… Zaten o da durumun vahametini “Ailelerimiz, çoluk çocuğumuz ve bizler, çok ama çok perişanız” diyerek özetlemiş. Daha ne desin? 2 yıldır maaş alamamak ne demektir? Bu insanlar nasıl geçinirler, ne yer, ne içerler?..

Esenli Belediyesi’nin internet sitesine baktım, mesajda imzası bulunan Remzi Ataman, Mali Hizmetler Müdürü olarak gözüküyor. Mali Hizmetler Müdürü, yaklaşık 2 yıldır maaş alamadıklarını söylüyor ve Başbakan Yardımcısı Sayın Bekir Bozdağ’dan Esenli Belediyesi’nin içinde bulunduğu bu durumdan kurtarılması için yardım istiyor.

Bu sesi, bu feryadı duymak lâzım… Sadece Sayın Bozdağ’ın değil, ilgili herkesin duyması lâzım…

(surur-ozturk@hotmail.com)

Hiç yorum yok: