20 Eylül 2010 Pazartesi

1 milyon 121 bin ders kitabı ücretsiz dağıtıldı

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, bu gün başlayan 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı için Yozgat’ta 410 türde toplam 1 milyon 120 bin 925 adet ders kitabının ücretsiz olarak öğrencilere dağıtıldığını söyledi.

Yozgat’ta 42 okul kapandı

Yozgat’taki eğitim kurumları hakkında bazı rakamlar veren Gamsız, bu eğitim döneminde Yozgat’ta 42 ilköğretim okulunun kapandığını da kaydetti.

2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılı’nın başlaması ve İlköğretim Haftası münasebetiyle TOKİ İlköğretim Okulu’nda tören düzenlendi. Törene Vali Yardımcısı Nurullah Aktaş, İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, Millî Eğitim Müdür Yardımcıları, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.

Eğitim stratejik önem taşıyor

Yozgat Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, törende yaptığı konuşmada, eğitimin uzun soluklu bir yatırım aracı olmasının yanında, ülke kalkınmasında stratejik bir öneme sahip olduğuna dikkat çekti. Gamsız, eğitimin nitelikli bir hayatın ve geleceğin de güvencesi olduğunu belirterek, eğitimin, her insanın, her toplumun ve her ülkenin geleceğinin garanti altına alınmasında en etkin ve asla ihmale gelmeyen çok önemli bir faktör olduğunu kaydetti.

Rakamlarla Yozgat’ta eğitim kurumları

Gamsız, konuşmasında Yozgat’taki eğitim kurumları hakkında bazı rakamlar verdi. Gamsız’ın verdiği bilgiye göre Yozgat’ta;

- 164 birleştirilmiş sınıflı Köy ilköğretim okulu,
- 131 Bağımsız Köy ilköğretim okulu,
- 94 Bağımsız şehir ilköğretim okulu,
- 1 özel okul,
- 18 Anaokulu,
- 84 Ortaöğretim kurumunda eğitim öğretim hizmeti veriliyor.

- Yozgat’ta 2010-2011 eğitim öğretim 42 ilköğretim okulu kapandı.

- Anasınıflarına kayıt yaptıracak 2005 doğumlu öğrenci sayısı 4 bin 927,
İlköğretim 1. sınıfa kayıt yaptıracak toplam öğrenci sayısı 7 bin 34

- 2010-2011 eğitim öğretim yılında 100 binden fazla öğrenci 493 eğitim kurumunda 4 bin 850 derslikte ve 4 bin 700 öğretmen nezaretinde eğitim öğretimlerini sürdürecek.

- Yozgat’ta 410 türde toplam 1 milyon 120 bin 925 kitap öğrencilere ücretsiz olarak dağıtıldı. (Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: