24 Temmuz 2010 Cumartesi

Sansür, örtülü ve dolaylı olarak devam ediyor

Yozgat Gazeteciler ve Yazarlar Cemiyeti Başkanı ve “Yozgat” gazetesi sahibi Osman Hakan Kiracı, 24 Temmuz 1908 tarihinin, basın üzerindeki sansürün kaldırıldığı tarih olması bakımından bir milat olduğunu; ancak sansürün örtülü ve dolaylı olarak devam ettiğini kaydetti.

Örtülü sansürün, basının özgürce çalışmasının önünde engel teşkil ettiğini belirten Kiracı, “Ama basın özgürlüğünün önündeki her türlü olumsuz engellere rağmen Türk basını, kamuyu denetim ve kamuoyunu da aydınlatma görevini başarıyla sürdürmektedir” dedi.

Yozgat Gazeteciler ve Yazarlar Cemiyeti Başkanı Osman Hakan Kiracı, 24 Temmuz Basın Bayramı münasebetiyle yayınladığı mesajında, bütün medya çalışanlarının Basın Bayramı’nı kutladı. Kiracı, mesajında şunları kaydetti:

“24 Temmuz 1908 Türk basınında önemli bir milattır. O tarihte basınımız üzerindeki sansür uygulamaları her ne kadar resmen kaldırılmış olsa bile aradan geçen bir asırlık süreçte tümüyle basın özgürlüğünden söz edebilmemiz hayli zor.

Ülkemizde yıllar yılı halen süregelen örtülü ve dolaylı sansür uygulamaları, basınımızın özgürce çalışmasının önündeki engellerdir. Ama basın özgürlüğünün önündeki her türlü olumsuz engellere rağmen Türk basını kamuyu denetim ve kamuoyunu da aydınlatma görevini başarıyla sürdürmektedir.

Ben inanıyorum ki Türk basını geçmişte olduğu gibi, bundan sonra da ülkemizin demokratikleşmesinde, kamuoyunun gerçekleri öğrenmesinde ve düşünce özgürlüğün geliştirilmesinde üzerine düşeni yapmaya devam edecektir.

Bu düşüncelerle tüm medya çalışanlarımızın 24 Temmuz Basın Bayramını içtenlikle kutluyorum.”