24 Nisan 2010 Cumartesi

Yeni proje, eski telgrafın gölgesinde kaldı

Yorum – Sürur Öztürk

Ne hikmetse, daha önce defalarca yayınlanmış olan telgraf metinlerine büyük ilgi gösteren Yozgat basını, Sayın Ekici’nin daha önce hiç duymadığımız projesine hiç ilgi göstermemiş.

Haber metinlerinde bu projeye dair hiçbir bilgi göremedim. Acaba vardı da benim gözümden mi kaçtı? Belki de, “Bu haberi tatil günlerinde ziyan etmeyelim, Pazartesi günü yayınlayalım” diye düşünmüşlerdir… Bir milletvekilinin Yozgat için ürettiği iddialı bir projeye ilgisiz kalacak değiller ya…

Proje metni elimde olmadığı için ben henüz bir değerlendirme yapamıyorum. Çaresiz, Yozgat basınında yayınlanmasını bekleyeceğim.

Vallahi merak ettim. Acaba Sayın Ekici’nin “Yozgat-2050 Kent Kimliği ve Vizyonu Fikir Projesi” nasıl bir proje?..


Muhalefet de proje hazırlarmış...

MHP Genel Başkan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Mehmet Ekici, Danışmanı Sayın Yakup Çakır tarafından bir gün önce basına duyurulduğu üzere, 23 Nisan 2010 tarihinde Yozgat’a geldi. Yozgat Valisi Amir Çiçek’i ve Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer’i ziyaret ederek, kendilerine daha önce pek çok kaynakta defalarca yayınlanmış olan telgraf metinlerini sundu.

Yozgat basınında yer alan haberlere göre Sayın Ekici, “TBMM ve Cumhurbaşkanlığı arşivlerinde yaptığı araştırmada, Türk kadınlarının Milli Mücadele’ye kararlılıkla katılışını gösteren iki yeni belge bulduğunu” söylemiş.

Sayın Ekici’nin bu ifadesini, özellikle tarihçiler herhalde biraz tebessümle karşılayacaklardır. Zira, ancak “ilk kez” ortaya çıkarılmış belgeler için “yeni belge” ifadesi kullanılabilir. Oysa, Sayın Ekici’nin Yozgat gündemine taşıdığı belgeler, geçmiş tarihlerde pek çok kaynakta yayınlanmıştı. Sadece bir tanesini kaydedeyim:

Yozgat Kadınları Müdafaa-i Vatan Cemiyeti Başkanı Nasra Necip ve Sorumlu Sekreter Fitnat’ın, Sivas’taki cemiyet merkezine gönderdiği 16 Şubat 1920 tarihli yazı, tam 25 yıl önce, Temmuz 1985’te Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi’nin üçüncü sayısında yayınlanmış. Üstelik bu yazıya internet ortamında da ulaşılabiliyor. Dahası, bu belgenin metni, çok yakın tarihlere ait daha pek çok kaynakta da yer alıyor.

Sayın Ekici, Vali Çiçek’e belge hakkında bilgi verirken, ‘Bunların, bu işlerle uğraşan entelektüeller (aydınlar) tarafından bilindiğini ama Yozgat kamuoyu tarafından bilinmediğini’ de ifade etmiş. O halde, aydınlar tarafından bilindiğini belirttiği belgeleri neden Yozgat kamuoyuna “Arşivleri araştırdım, 2 yeni belge buldum” diye takdim etmiş, doğrusu bir anlam veremedim…

Sayın Ekici’nin bu konuları gündeme taşımış olmasının bir mahzuru mu var? Elbette hiçbir mahzuru yok. Aksine, belki bu vesileyle kendilerini “Yozgat sevdalısı” ilân edip de, ne hikmetse bu sevdalarının tezahürlerini göstermekten ısrarla imtina eden “araştırmacı-yazar”larımıza bir ilham verip, Yozgat tarihiyle daha fazla ilgilenmeye başlamalarına vesile olur…

Meselâ belki bu sayede, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın internet sitesinin “Web Kütüphanesi” bölümünde yer alan “Millî Mücadelede Din Adamları” konulu çalışmada isimleri geçen Yozgat Müftülerini merak edenler de çıkar…

Bu konuyu fazla uzatmayacağım, belki daha sonra tekrar dönerim. Benim asıl işaret etmek istediğim husus şu:

Sayın Ekici, Yozgat Valisi Sayın Çiçek’e, (Sayın Rektör Amerika’dan dönmemiş olacak ki) Bozok Üniversitesi Rektörlüğü’ne ve Yozgat Belediye Başkanı Sayın Yusuf Başer’e bir de proje sunmuş. Sayın Ekici, projenin “Kent merkezi gelecekte nasıl olmalı?” sorusuna cevap teşkil eden bir proje olduğunu ifade etmiş. Adı, “Yozgat-2050 Kent Kimliği ve Vizyonu Fikir Projesi”.

İşte benim asıl merak ettiğim de buydu. Nitekim, Sayın Ekici’nin bu projeyi mülkî amirlere sunacağına dair “Yozgat Muhabir” sitesinde yayınlanan 22 Nisan tarihli haberimin başlığı da “Ekici, kent kimliği projesiyle Yozgat’a geliyor” şeklindeydi.

Fakat ne hikmetse, daha önce defalarca yayınlanmış olan telgraf metinlerine büyük ilgi gösteren Yozgat basını, Sayın Ekici’nin daha önce hiç duymadığımız projesine hiç ilgi göstermemiş. Haber metinlerinde bu projeye dair hiçbir bilgi göremedim. Acaba vardı da benim gözümden mi kaçtı? Belki de, “Bu haberi tatil günlerinde ziyan etmeyelim, Pazartesi günü yayınlayalım” diye düşünmüşlerdir… Bir milletvekilinin Yozgat için ürettiği iddialı bir projeye ilgisiz kalacak değiller ya…

Proje metni elimde olmadığı için ben henüz bir değerlendirme yapamıyorum. Çaresiz, Yozgat basınında yayınlanmasını bekleyeceğim.

Vallahi merak ettim. Acaba Sayın Ekici’nin “Yozgat-2050 Kent Kimliği ve Vizyonu Fikir Projesi” nasıl bir proje?..

Keşke, Danışman Sayın Yakup Çakır, proje metnini e-mail adresime gönderse de, ben de inceleme imkânı bulsam…

(surur-ozturk@hotmail.com)