22 Nisan 2010 Perşembe

Mayıs ayının ilk haftası Yunus Emre Haftası oldu

Eskişehir Valiliği’nin başvurusunu uygun bulan Millî Eğitim Bakanlığı, ünlü mütefekkir ve mutasavvıf Yunus Emre’nin sevgi ve hoşgörü mesajlarının okullarda kendine özgü haftayla anlatılmasına karar verdi.

Bu yıldan itibaren her yıl Mayıs ayının ilk haftası, Türkiye genelindeki bütün okullarda Yunus Emre Haftası olarak ilân edildi. Böylelikle Yunus’un sevgi ve hoşgörüsü, “Yunus Emre Haftası”nda çocuklara anlatılacak.

Mayıs ayının ilk haftası Yunus Emre Haftası oldu

Sevgi ve hoşgörü mimarı Yunus Emre’nin ve düşüncelerinin daha etkin biçimde tanıtılması çalışmaları çerçevesinde bir adım daha atıldı. Şiirleri dilden dile dolaşan, mesajları geçtiğimiz aylarda çocuklar için çizgi roman olan ünlü mütefekkir ve mutasavvıf Yunus Emre, şimdi de ilk ve ortaöğretim kurumlarında kendine özgü haftayla anılacak.

Eskişehir Valiliği’nin, gösterdiği sevgi ve hoşgörünün çocuklar arasında daha iyi tanınması amacıyla sunduğu önerisini uygun bulan Millî Eğitim Bakanlığı, ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında Mayıs ayının ilk haftasının Yunus Emre Haftası olarak kutlanmasını kararlaştırdı.

Milli Eğitim Bakanlığı, Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği’nde yaptığı değişiklik ile bu yıldan itibaren her yıl, ülke genelinde ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında öğrencilerin Yunus Emre’yi türlü etkinliklerle anmalarını ve daha yakından tanımalarını sağlayacak.

Vali Kılıçlar: Türkçe’yi Yunus’a borçluyuz

Eskişehir Valisi Mehmet Kılıçlar, şiirleri dilden dile gezen, sevgisi gönülden gönüle dolaşan Yunus Emre’nin güzel Türkçe ile zoru anlaşılır kıldığını ifade ederek, “Yunus Emre, yaşadığı çağın karanlığını aydınlatan adeta kutup yıldızı olmuştur” dedi.

Vali Kılıçlar, “Bugün eğer Türkçe’ye sahipsek, bunu Yunus Emre’ye borçluyuz. Çünkü Yunus Emre bizim dil köprümüzdür. Bunca karmaşaya rağmen birliğimizi, kardeşliğimizi, koruyabiliyorsak, bunu Yunus Emre’nin bize üflediği ruha borçluyuz. Yunus, diliyle olduğu kadar düşüncesiyle de önemlidir. O hiçbir fark gözetmeden herkesi kucakladı” diye konuştu.

Vali Kılıçlar, bu bağlamda, yalnızca Eskişehir değil Türkiye’deki bütün çocukların, gençlerin Yunus Emre’den yararlanmasını istediklerini ifade etti.

Valilik, Yunus Emre için çizgi roman hazırlatmıştı

Eskişehir Valiliği, daha öncede ilköğretim okullarındaki çocuklar için Yunus Emre’nin hayatı, sevgi ve hoşgörü mesajlarını anlatan bir çizgi roman hazırlamıştı. Sarıköylü Yunus adını taşıyan çizgi roman çocuklar ve veliler tarafından büyük ilgi görmüştü.

(Kaynak: zaman.com.tr)