17 Nisan 2010 Cumartesi

Karaman: Yozgat, hızlı trenle İstanbul’a 4 saat, Ankara’ya 1 saat olacak; daha da gelişecek

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “Yozgat, İstanbul’a 4 saat, Ankara’ya 1 saat 10 dakika olacak. Bütün Türkiye’de batı ve doğuya yaklaşacak, Yozgat daha gelişecek, daha iyi olacak” dedi.

Karaman, Yerköy-Kayseri arası ihale çalışmalarının da devam ettiğini belirterek, “Böylece hem Ankara-Yozgat-Sivas hem de Ankara-Yerköy-Kayseri hatlarında hızlı tren çalışmalarımız bu sene sürecek, bunu en kısa zamanda bitirmek için bütün gücümüzle çalışıyoruz” diye konuştu.

Aksaklıkları tespit etmek için geldiler

Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Mehmet Habib Soluk ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman; Yozgat Valisi Amir Çiçek, AK Parti Yozgat Milletvekili Mehmet Çiçek, Belediye Başkanı Yusuf Başer ve AK Parti Yozgat İl Başkanı Yusuf Başer ile birlikte, Ankara-Yozgat-Sivas bağlantılı hızlı tren proje çalışmalarının yapıldığı bölgeyi gezdi.

Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Mehmet Habib Soluk, Yozgat’taki şantiyede inşaat çalışmalarını yürüten yüklenici firmanın mühendisleriyle değerlendirme toplantısına katıldı. Soluk, İpek Yolu Hızlı Tren Projesi kapsamında yapılan viyadük ve tünel çalışmalarının devam ettiğini belirterek, “Güzergâh olarak Güney Kore’den, Çin’den kalkan trenlerin artık Londra’ya bağlanması, İslâmâbat’tan kalkacak bir trenin yine Londra’ya bağlanması kesintisiz olarak Marmaray’la devam edecek ana bir omurgadır” dedi.

Demir yollarının yıllardır ihmal edildiğinin altını çizen Soluk, şunları söyledi:

Yozgat, bölünmüş yollarla bağlı olmayan 18-20 şehrimizden bir tanesi

“Sanayinin gelişmediği, sanayinin olmadığı bir yerde insanlar karnını doyuramayacağı için süratle göç veren, devamlı küçülen şehirler olduğunu görüyoruz. Son yıllarda verilen önemle buraların yeniden bir geri dönüşle canlanacağını tahmin ediyoruz. Yozgat, İç Anadolu’nun ortasında, İpek Yolu güzergâhında olmasına rağmen ne kuzeye, ne güneye, ne doğuya ne de batıya bölünmüş yollarla bağlı değil. Yozgat, bölünmüş yollarla bağlı olmayan 18-20 şehrimizden bir tanesi. 2003 yılında bölünmüş yollarla birbirine bağlı olan otoyol da dâhil 6 tane ilimiz vardı, bugün 63 ilimiz bölünmüş yollarla birbirine bağlı durumda, bu yılsonu hedefimiz bu sayının 75 ile çıkması.”

2009’da yaptığımızın 3 katı iş yapacağız

Soluk, ekonomik büyümenin de tamamen ulaşıma bağlı olduğunu belirterek, Yozgat-Sivas arasında hızlı tren çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Geçen yıl yapılan işlerin küçümsenecek işler olmadığının altını çizen müsteşar Soluk, “Ancak biz Bakanlık olarak bu yapılanları yeterli görmüyoruz, bu sene müteahhit firmalarımızla yaptığımız konuşmalarda en az 2009 yılında yapılanın 3 katı bir iş hacmi ile yolumuza devam edeceğiz” diye konuştu.

Yozgat’ın Yerköy ilçesi ile Ankara arasındaki projenin ihalesini TCDD Genel Müdürlüğü’nün yaptığını bildiren Mehmet Habip Soluk, konuşmasını şöyle sürdürdü:

Kamulaştırmada önümüze çıkan engeller var

“Ankara-Yerköy arasındaki yapım çalışmaları süratle başlayıp, 2015 gibi bu güzergâhın Ankara-Sivas, dolayısıyla İstanbul-Sivas bağlantısının sağlanmasını hedefliyoruz. Ama bu hedefimiz kesin bir şey değildir. Burada 1,5-2 sene gibi bir sapma olabilir. Çünkü arazide, sondajlarda, yapımda kamulaştırmalarda önümüze çıkan birtakım engeller mevcut. Bu güzergâhı hiç kimsenin engelleme şansı yoktur. Bu güzergâh gidecek. Dolayısıyla Bakanlar Kurulu kararıyla da kamu yararına olarak acil kamulaştırma kararı da alınmıştır.”

Soluk, demiryolunun geçeceği güzergâhta arazisi bulunan vatandaşların çalışmaları engellememek için çalışma izni vermelerini, verilen istimlâk bedeliyle ilgili itirazlarının saklı kalacağını, bu konuda kendilerine gerekli yardımı da bakanlık olarak yapabileceklerini söyledi.

Eskişehirliler çok sevdi, Yozgatlılar da sevecek

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da Türkiye’nin Ankara-Eskişehir hattıyla hızlı tren çağına adım attığını hatırlatarak, “Eskişehirliler treni çok sevdi, hemen herkes Eskişehir’den Ankara’ya gideceği zaman hızlı treni tercih ediyor. Bu Yozgat için de böyle olacak” şeklinde konuştu.

Ankara-Yerköy projesini yeniden ihale ettiklerini vurgulayan Karaman, şunları söyledi:

Yozgat daha da gelişecek

“Yozgat, Ankara’ya 1 saat 10 dakika olacak. Böylece Yozgat-Ankara arası Eskişehir-Ankara arası gibi kısalacak, Yozgatlılar çok modern bir ulaşım aracıyla seyahat edecekler. Biz de bunu çok istiyoruz. Bu Ankara-Sivas hızlı tren hattı, İstanbul-Ankara-Sivas ve doğuya doğru devam edecek. 2023 projeleri arasında bu da var. Ayrıca Ankara-Konya arasını bitirmek üzere çalışmalarımız hızla sürüyor. Bu arada Kayseri’nin de projeleri bitti, en kısa zamanda Yerköy-Kayseri arası ihale çalışmalarımız sürüyor. Böylece hem Ankara-Yozgat-Sivas hem de Ankara-Yerköy-Kayseri hatlarında hızlı tren çalışmalarımız bu sene sürecek. Bunu en kısa zamanda bitirmek için bütün gücümüzle çalışıyoruz. Çalışmalarımız sırasında kamulaştırma sıkıntılarımız var, bunu çözmek üzere şantiyeyi ziyaret ettik, buradaki problemleri alacağız, neleri daha kısa zamanda yapabileceksek bunu yapacağız.”

“Türkiye, hızlı tren çağına geçmiş dünyada 8’inci, Avrupa’da 6’ncı ülke olacak” diyen Karaman, “Yozgat, İstanbul’a 4 saat, Ankara’ya 1 saat 10 dakika olacak. Belki Kayseri’ye de yaklaşacak. Bütün Türkiye’de batı ve doğuya yaklaşacak, Yozgat daha gelişecek, daha iyi olacak” diye konuştu.