16 Nisan 2010 Cuma

Başbakan Yardımcısı Çiçek: Asıl siyaseti yargı yapıyor, biz siyasiler arta kalanlarla yetiniyoruz

Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, Star gazetesi Ankara Temsilcisi Şamil Tayyar’a, “Asıl siyaseti yargı yapıyor, biz siyasîler arta kalanlarla yetiniyoruz” dedi.

Star gazetesi Ankara Temsilcisi Şamil Tayyar, “Gözüm üzerinizde haberiniz olsun” başlıklı yazısında, Bugün TV’de yayınlanan Temsilciler Meclisi programına konuk olarak katılan Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek’in program sonrası kendisine söylediği bazı sözleri de yazdı. Şamil Tayyar, Cemil Çiçek’le diyaloğunu şöyle özetledi:

Yazdıkların, olanların 10’da 1’i bile değil

“Program sonrası Cemil Çiçek’le bir süre sohbetimiz oldu. Laf dönüp dolaşıp yargıdaki iç kargaşaya gelince, bana baktı, “Şamil Bey bu konuda yazıp çizip duruyorsun. Şunu bil, yazdıkların, olanların 10’da 1’i bile değil” dedi.

Anlatırsam, birçok kişinin canı yanar

Hemen atıldım, “Sayın bakanım anlatın yazalım” dedim. Cemil Bey’i tanıyanlar bilir, çok konuşur az söyler, iyi “sır” tutar. Çiçek, espriyle karşılık verdi: “O zaman bugün demokrat geçinen birçok kişinin canı yanar.”

Yansın bize ne? Ama Çiçek’i ikna edemedik. Ancak sohbetin bir yerinde mevzu yine bu tür konulara ve arşive gelince, “Bir gelsem şu güzel arşivinizde birlikte çalışsak” diye takıldım. Çiçek, “Sana bir kitap daha çıkar” demekle yetindi.

Asıl siyaseti yargı yapıyor

Sonra yargının siyasallaştığı iddiasına geldik. Çiçek şu tarifi yaptı: “Bakınca şimdi daha iyi görüyorsunuz. Asıl siyaseti yargı yapıyor, biz siyasiler arta kalanlarla yetiniyoruz.”

Tarihi bir tarif...

Çiçek, yargıdaki seçimlerle ilgili olarak da “Kaç yıl Adalet Bakanlığı yaptım, o seçimlere benim aklım ermedi” dedi.