16 Aralık 2009 Çarşamba

O şimdi asker…

Merhaba Yozgat gazetesinin Yazı İşleri Müdürü Recayi Büyüksoy’un geçen Cumartesi günü askere gittiğini, babası (ve gazetenin sahibi) Ahmet Büyüksoy’un “Asker babası” başlıklı yazısını okuyunca öğrendim… Okurken duygulandım…

Ahmet Beyin bugünlerde neler hissettiğini az çok tahmin edebiliyorum… Bir erkek için “evlât sevgisi”nin ne demek olduğu tam olarak nasıl ancak “baba” olunduğunda anlaşılıyorsa, “askerlik” de ancak asker olunduğunda anlaşılıyor… Askerlik, başka bir dünya… Allah, vatan hizmetinin sonunda Recayi’ye ve bütün mehmetçiklerimize hayırlı teskereler, teskere gününü bekleyen ailelerine de sabır ihsan etsin…

Recayi’yi sadece gazetenin internet sitesinden takip ettiğim yazılarından ve köşesindeki fotoğrafından tanıyorum. Takip edebildiğim kadarıyla, yazılarında hep mutedil bir dil kullandı. Sonradan mahcup ve pişman olmasına sebep olabilecek fevrî çıkışlar yapmadı. Yazılarında kimseye yönelik saygısızca ifadelere yer vermedi.

Geçen Cumartesi günü ailesi onu, Kumburgaz Eğitim Merkezi’ne teslim etmiş… O şimdi asker… O artık başka bir Recayi… O şimdi “Peygamber Ocağı”nda… O şimdi vatan… O şimdi ay, o şimdi yıldız; o şimdi bayrak… O şimdi silah, o şimdi kurşun…

Görüştüklerinde benim de selâmlarımı iletmeleri ricasıyla, ailesine ve bütün sevenlerine Allah kavuştursun diyorum… Hayırlı teskereler Recayi… Allah’a emanet ol…

Sürur Öztürk