27 Ekim 2009 Salı

Vali Bilici: 3 il için de çok iyi sonuçlar doğacak

Kayseri, Sivas ve Yozgat illerini kapsayan TR72 Düzey 2 Bölgesi Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Toplantısı, bu gün Yozgat’ta yapıldı.

Kayseri Valisi ve Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Bilici, toplantıdan önce yaptığı konuşmada, “Biz, Kalkınma Ajansı’nın bu 3 il için çok iyi sonuçlar doğuracağını, gelecek günlerde çok güzel çalışmalar yapılacağını umud ediyoruz” dedi.

Yönetim Kurulu Üyeleri, toplantıdan sonra Yozgat Müzesi ile Hayri İnal Konağı’nı gezdiler.

Kayseri, Sivas ve Yozgat illerini kapsayan TR72 Düzey 2 Bölgesi Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Toplantısı, bu gün Yozgat’ta yapıldı. Yönetim Kurulu’nun misafir üyeleri, toplantıdan önce Vali Amir Çiçek ile Belediye Başkanı Yusuf Başer’i makamlarında ziyeret ederek görüş alış verişinde bulundular.

Galata Çamlık Otel’de testi kebabı

Toplantı öncesi Yozgat Valisi Amir Çiçek tarafından Galata Çamlık Otel’de verilen öğle yemeğinde misafirlere Yozgat’ın geleneksel Testi Kebabı ikram edildi. Testiyi kırma işini ise, AK Parti Kayseri Milletvekili Ahmet Öksüzkaya ile Sivas Valisi Ali Kolat yaptı.

Bilici: Ajans, 3 il için de çok iyi sonuçlar doğuracak

Kayseri Valisi ve Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Bilici, toplantıdan önce yaptığı konuşmada, “Biz, Kalkınma Ajansı’nın bu 3 il için çok iyi sonuçlar
doğuracağını, gelecek günlerde çok güzel çalışmalar yapılacağını umud ediyoruz” dedi. Orta Anadolu’daki Kayseri, Sivas ve Yozgat’ın kültürel, coğrafi, sosyal yapılar bakımından birbirine çok yakın olduğunu ifade eden Bilici, şunları söyledi:

“Bu kalkınma ajansıyla beraber çok güzel bir birliktelik oluşacağını düşünüyoruz. Kalkınma Ajansı’nın yönetim kurulu başkanı benim şu anda. Bu, daha sonra sürekli değişecek. Kalkınma Ajansı’nın merkezi Kayseri ise de, bu 2 ilimizde de bürolar oluşacak, daha sonra da atanacak kişiler tarafından kalkınma ile ilgili çalışmalar yapılacak. Burada uzman arkadaşlarımız görevlendirilmiş olacak. Şu anda Kalkınma Ajansı’nın Genel Sekreteri, Yönetim Kurulu tarafından belirlenip Devlet Planlama
Teşkilatı’na gönderildi. Onun ataması yapıldıktan sonra diğer görevlendirme ve
atamalar da yapılacak. Biz, Kalkınma Ajansı’nın bu 3 il için çok iyi sonuçlar doğuracağını, gelecek günlerde çok güzel çalışmalar yapılacağını umud ediyoruz.
Bu çalışmaların bu 3 ilimize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.”

Kayseri Valisi ve Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Bilici’nin başkanlığında Galata Çamlık Otel’de gerçekleştirilen Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Toplantısı’na, Yozgat Valisi Amir Çiçek ve Sivas Valisi Ali Kolat ile beraber, Kayseri Milletvekili Ahmet Öksüzkaya, Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki,Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, Sivas Belediye Başkanı Doğan Ürgüp, Yozgat Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Metin Özışık, Kayseri İl Genel Meclisi Başkanı Sadettin Aydın, Sivas İl Genel Meclisi Başkanı Sedat Özata, Yozgat İl Genel Meclisi Başkanı Üzeyir Arslan katıldılar.

Toplantıda, geçen ay Sivas’ta yapılan toplantıda alınan kararlar değerlendirildi. Yönetim Kurulu Üyeleri, toplantıdan sonra Yozgat Müzesi ile Hayri İnal Konağı’nı gezdiler.

Başkanlık 2011’de Yozgat’a geçecek

Kalkınma Ajansı’nın Başkanlığı, 2011 yılında Yozgat Valisi Amir Çiçek’e devredilecek. Ajansın Meclis Başkanlığını ise hâlen Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İnci Varinli yürütüyor.