27 Eylül 2009 Pazar

Turhan: Yozgat’a okul yaptırmak istedim, dönemin valisi “Yozgat’ta liseye ihtiyacımız yok” dedi

Yozgat Kraft Torba A.Ş. ile Çiasan Kraft Torba Ambalaj A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanı iş adamı Seyhan Cengiz Turhan, babasının öğretmenlik yaptığı Manavgat’ın Karacalar Köyü’nde 12 derslikli okul yaptıracak.

Hayırseverliğinden dolayı Antalya Valisi Alâaddin Yüksel’in alnından öperek tebrik ettiği Yozgatlı iş adamı Turhan, ülkeye hizmet etmek ve borcunu ödemek için geçen yıllarda Yozgat’ta bir lise yaptırmak istediğini ancak dönemin valisinin, “Yozgat’ta liseye ihtiyacımız yok” diyerek bu teşebbüsünü geri çevirdiğini iddia etti.

Yibitaş Holding ve iştiraklerinde yönetim kurulu başkanlığı, başkan yardımcılığı yapan halen Yozgat Kraft Torba A.Ş. ile Çiasan Kraft Torba Ambalaj A.Ş.Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı sürdüren iş adamı Seyhan Cengiz Turhan, Antalya Valisi Alâaddin Yüksel’i ziyaret ederek, yaptıracağı okul için protokol imzaladı.

İş hayatının yanı sıra 1994 yılından bu yana milli eğitime katkı sağladıklarını, Yozgat ve çeşitli illerde eğitim kurumları yaptırdıklarını dile getiren Turhan, Antalya’nın da babası Cengiz Turhan’ın yıllar önce öğretmenlik yaptığı kent olması açısından kendileri için çöz özel olduğunu söyledi.

Yozgat’a okul yaptırmak istedim, dönemin valisi “ihtiyacımız yok” dedi

Turhan, ülkeye hizmet etmek ve borcunu ödemek için geçen yıllarda Yozgat’ta bir lise yaptırmak istediğini ancak dönemin valisinin, “Yozgat’ta liseye ihtiyacımız yok” diyerek bu teşebbüsünü geri çevirdiğini iddia etti. Bunun üzerine başka yerlerde okul yaptırmak istediğini ifade eden Turhan, milli eğitime öğretmen olarak 41 yıl hizmet eden babasının öğretmenlik yaptığı Antalya’nın Manavgat ilçesine bağlı Karacalar Köyü’nde 12 derslikli okul yaptıracağını söyledi.

Annesi Fatma Pakize Turhan’ın adını verecekleri 400 öğrenci kapasiteli okulu 6 ayda tamamlamayı hedeflediklerini dile getiren Turhan, “Babam, yıllar önce Karacalar Köyü’nde jandarma ile birlikte at sırtında öğrenci getirirmiş. Artık eğitimde çok önemli noktalara geldik. Ben de Türkiye’nin her tarafına hizmet etmek istiyorum” dedi.

Antalya Valisi, Yozgatlı iş adamını alnından öptü

Antalya Valisi Alâaddin Yüksel de, kentte eğitime katkı sağlayan hayırseverlerin coşkusunun sel gibi akıp gittiğini ifade ederek, Türkiye’nin önemli iş adamlarından Yozgatlı Seyhan Cengiz Turhan’ın Antalya’da eğitime katkısının kendilerini mutlu ettiğini söyledi.

Turhan’ın, vatan topraklarının kendilerine verdiği olanakları eğitime katkı sağlayarak ülkeye ödediğini vurgulayan Yüksel, “Seyhan Cengiz Turhan gibi insanlar geleceğe yönelik ümitlerimi arttırıyor. Bütün hayırseverleri eğitime katkı yapmaya çağırıyorum” diye konuştu.

Vali Yüksel, yaptıracağı okul için Turhan’a teşekkür etti ve Turhan’ı alnından öperek tebrik etti.