8 Eylül 2009 Salı

Şehit aileleri bu defa Kadışehri’de buluştu

Yozgat’ın mülkî amirleri , Yozgat merkez ve Sarıkaya ilçesinde verdiği iftar yemeğinin ardından bu defa da Kadışehri ilçesinde verdiği iftar yemeğinde şehit aileleriyle bir araya geldiler.

Kadışehri İlçesi Vasfibey Mahallesi Belediye Sosyal Tesisleri’nde verilen iftar programına, şehit aileleriyle birlikte Yozgat Valisi Amir Çiçek, İl Jandarma Komutanı Albay Engin Ünalan, İl Emniyet Müdürü Ekrem Nalcı, ilçe kaymakamları, Yozgat Şehit Aileleri Derneği Başkanı Zübeyir Altınok, mahallî ve ulusal basının temsilcileri katıldı.

Program boyunca şehit aileleriyle yakından ilgilenen Vali Çiçek, yaptığı konuşmada şunları söyledi:

“Bu kutsal vatan için ömürlerinin baharında kanını ve canını feda etmiş aziz şehitlerimizin bizlere çok önemli emanetleri vardır. Bunlar; Vatan, Millet, Bayrak ve siz değerli yakınları. Vatan, Millet ve Bayrak için millet olarak her türlü fedakârlığı yapmaya zaten hazırız. Siz değerli şehit yakınlarımız için ise devlet olarak her türlü kolaylığı sağlamaya çalışmaktayız. Sizlerle bu iftar sofrasında bir araya gelmekten mutluluk duydum.”

Vatan için şehit olanlar, albümde yan yana

İftar yemeğinin ardından, şehit yakınlarına, valilik tarafından hazırlatılan “Yozgat Şehitler Albümü” ve “Şehit Aileleri Mali ve Sosyal Hakları Rehberi” hediye edildi.

Yozgat’ta şehitlerin hatıralarının yaşatılması ve şehit ailelerinin haklarının korunarak rahat bir hayat sürmeleri için birçok çalışmalar yapıldığını belirten Vali Çiçek, Şehitler Albümü’nün dağıtılmasından önce yaptığı açıklamada “Eksikliğini hissettiğimiz bu albümün hazırlanmasındaki amaç, hem aziz şehitlerimizin hatıralarının ilelebet yaşatılması, hem de şehit yakınlarımızın birbirlerini bu albüm aracılığı ile tanımaları ve kaynaşmalarıdır. Ayrıca, hazırlatmış olduğumuz el kitabında da şehit yakınlarımız devletimiz tarafından kendilerine tanınan hakları bulma imkânına kavuşacaklar” dedi.