29 Eylül 2009 Salı

Ercan: Mezunlarımızın işsizlik problemi yok

Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Müdürü Aydın Ercan, okulda 250 öğrencinin eğitime başladığını; Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi’nden geçen dönem mezun olan 100 öğrenciden 85’inin yüksek öğretime geçtiğini bildirdi. Diğer 15 öğrencinin de çeşitli otellerde çalışmaya başladıklarını kaydeden Ercan, “Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi mezunlarının, mezun olduktan sonra işsiz kalma gibi problemi yok” dedi.

4 ana bölümde 8 dalda eğitim

Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Müdürü Aydın Ercan, okulda giyim üretimi teknolojileri, tekstil teknolojileri, plastik teknolojileri ve iklimlendirme olmak üzere 4 ana bölümde 8 dalda eğitim verildiğini kaydetti. Ercan, okulda 49’u kız olmak üzere 250 öğrencinin eğitim göreceğini belirtti.

Aydın Ercan, yatılı olarak eğitim veren okulun, okumak isteyip de barınma sıkıntısını çeken öğrenciler açısında çok büyük önem taşıdığının altını çizerek, “Yozgat merkezi ile ilçe ve köylerinden çocuklarımız kaydını yaptırarak eğitime başladı” dedi.

Yimpaş’ın Yimteks’i okula dönüştürülmüştü

Yimpaş Holding’in vergi borcuna karşılık Maliye Bakanlığı’na devredilen Yimteks binası, Maliye Bakanlığı’ndan da liseye dönüştürülmek üzere Milli Eğitim Bakanlığı’na devredilmişti.

Turizm Lisesi mezunlarının işsizlik problemi yok

Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi hakkında da bilgi veren Aydın Ercan, okula bu yıl 120 gencin kayıt yaptırdığını, toplam 330 öğrenci mevcuduyla eğitime başladıklarını kaydetti. Ercan, geçen eğitim-öğretim döneminde okuldan 100 öğrencinin mezun olduğunu, bu öğrencilerden 85’inin yüksek öğrenim programlarına yerleştiğini, diğer 15 öğrencinin ise çeşitli otellerde çalışmaya başladıklarını bildirdi. Ercan, “Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi mezunlarının, mezun olduktan sonra işsiz kalma gibi problemi yok” dedi.

Okulun OSB’de açılması avantaj

Sanayide ara elaman ihtiyacını karşılamada endüstri meslek liselerinin çok önemli olduğuna dikkat çeken Ercan, “Organize Sanayi Bölgesi’nde okulun açılması hem sanayiciler bakımından hem de öğrencilerin staj ve iş bulma konusunda büyük avantaj sağlayacağına inanıyoruz” diye konuştu.