25 Haziran 2009 Perşembe

İşten kaçan okul müdürlerine uyarı

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, daha fazla çalışmak zorunda kalacaklarını düşünerek eğitimde yapılan yeniliklere karşı çıkıp direnç gösteren okul müdürlerine tepki gösterdi. Gamsız, sırf kendilerine ilâve iş çıkar endişesiyle, okullarına ana sınıfı kurmak istemeyen okul müdürleri olduğunu söyledi.

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, dün okul müdürleriyle bir toplantı düzenleyerek, 2008-2009 eğitim ve öğretim dönemini değerlendirdi.

Toplantıyı takib eden İleri gazetesi yazarı Tarık Yılmaz, “Eğitime ayak direyen okul müdürleri” başlıklı yazısında, toplantıda Gamsız’ın okul müdürlerine yaptığı uyarılara dikkat çekti.

Gazeteci Yılmaz’ın yazdığına göre, Millî Eğitim Müdürü Gamsız, daha fazla çalışmak zorunda kalacaklarını düşünerek eğitimde yapılan yeniliklere karşı çıkıp direnç gösteren okul müdürlerine tepki gösterdi. Gamsız, sırf kendilerine ilâve iş çıkar endişesiyle, okullarına ana sınıfı kurmak istemeyen okul müdürleri olduğunu söyledi.

Gamsız, toplantıda okul müdürlerine bazı tavsiyelerde bulundu ve talimatlar verdi. Gamsız’ın tavsiye ve talimatları özetle şöyle:

- Kız çocuklarını ilkokuldan sonra da takip edin. Gerekirse aileleri ile görüşüp, erken yaşta evlenmelerinin önüne geçin.

- Okul öncesi ve halk eğitim kursları açın.

- Okullara yaz tatili yok. Benim vatandaşım ‘okulun gölgesinden dahi yararlanmak istiyorum’ dese, okulu 24 saat açık bulmalı.

- Engelli öğrencileri eğitime kazandırın.

- Okuma yazma bilmeyen hiç kimse kalmaması için, okullarınızda kurslar açın.