22 Mayıs 2009 Cuma

Yozgat’a üniversite gibi okul

Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan eski Yimteks Tekstil Fabrikası, 2009-2010 eğitim öğretim döneminde “Atatürk Teknik ve Endüstri Teknik Meslek Lisesi” olarak hizmete sunulacak. 66 bin metrekare arazi üzerine kurulu 30 bin metrekare kapalı alana sahip olan dev eğitim kompleksinde 4 okul birden hizmet verecek.

Yimpaş Holding bünyesindeki Yimteks Tekstil ve Ticaret Anonim Şirketi'nin borcuna karşılık Maliye Bakanlığına devredilen bina, meslek lisesine dönüştürüldü.

Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nin tanıtımı amacıyla, Yozgat Valisi Amir Çiçek’in başkanlığında, Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi’nde bir tanıtım toplantısı düzenlendi.

Vali Çiçek, toplantıda yaptığı konuşmada, okulun bünyesinde kız ve erkek öğrenci yurdu olmak üzere 600 kişinin kalabileceği pansiyon, çeşitli laboratuvarlar, kütüphane, atölye alanları, derslikler ve birçok sosyal tesisin bulunduğunu söyledi.

Bünyesinde 4 okul bulunuyor

Vali Çiçek, Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nin bünyesinde Atatürk Endüstri Meslek Lisesi, Atatürk Teknik Lisesi, Atatürk Anadolu Meslek Lisesi ve Atatürk Teknik Lisesi olmak üzere dört okulun bulunacağını kaydetti. Çiçek, “Yeni açılacak okulumuzda öğrencilerimize tekstil teknolojileri, tesisat teknolojisi ve iklimlendirme, giyim üretim teknolojisi ve plastik teknolojisi alanlarında eğitim verilecek” diye konuştu.

Mezunlar, işverenlerin aradıkları elemanlar olacak

Vali Çiçek, Yozgat’ta eksikliği hissedilen ara eleman ihtiyacının, son teknolojik makinelerle donatılacak olan bu okuldan yetişecek öğrenciler tarafından büyük ölçüde giderileceğini ifade etti. Çiçek, “Ben inanıyorum ki, buradan mezun olacak gençlerimiz, iş arayan değil, işverenler tarafından aranan kişiler olacaklardır” dedi.

Yozgat Valisi Amir Çiçek, 2009-2010 eğitim öğretim döneminde hizmet vermeye başlayacak olan Atatürk Teknik ve Endüstri Teknik Meslek Lisesi’nin, Yozgat’ın andı niteliğindeki “2023 Gelişim Vizyonu” hedefine ulaşılmasında büyük katkı sağlayacağını söyledi.