20 Mart 2009 Cuma

Yozgat Valiliği, 9 bin 881 engelli için seferber oldu

Yozgat Valiliği, Yozgat’taki 9 bin 881 engelli vatandaş için hazırlanan “Umut Engel Tanımaz” isimli projenin hazırlık aşamasını tamamladı. Proje, 1 Nisan’dan itibaren uygulanmaya başlanacak.

Ağırlıklı olarak eğitim çalışmalarının yapılacağı proje kapsamında ayrıca, ihtiyaç sahibi 100 engelli vatandaşa tekerlekli sandalye verilecek, öğrencilerin ders araç gereçleri de valilik tarafından temin edilecek. Engelli öğrencilerin okulları da, onların ihtiyaçlarına göre yeniden düzenlenecek.
...

Yozgat Valiliği, Yozgat’taki 9 bin 881 engelli vatandaş için, bazı daire müdürlüklerinin katkısıyla hazırladığı, kısa adı “UMUT-ET” olan “Umut Engel Tanımaz” isimli projesinin hazırlıklarını tamamladı. Millî Eğitim, Sağlık, Sosyal Hizmetler Müdürlüğü ve İl Müftülüğü’nün işbirliği ile hazırlanan projede gelinen aşama, Millî Eğitim Müdürlüğü Toplantı Salonu’nda yapılan toplantıda değerlendirildi.

Yozgat Valisi Amir Çiçek’in başkanlığında yapılan toplantıya, daire müdürleri ve proje ekibinin yanı sıra, projenin halka anlatılmasına katkıda bulunan Vali Çiçek’in eşi Hülya Çiçek de katıldı.

9 bin 881 engelliye özel eğitim

Proje ekibi tarafından verilen bilgilere göre, Yozgat genelinde toplam 9 bin 881 engelli bulunuyor. Projenin temel amacı, engelli vatandaşların karşılaştıkları zorlukları ortadan kaldırmak. Bu amaçla, özellikle eğitim çalışmalarına ağırlık verilecek. Proje, 1 Nisan-21 Mayıs tarihleri arasında merkez ilçe ile 13 belde ve köyde; 27 Mayıs-30 Haziran tarihleri arasında da 13 ilçede uygulanmaya başlanacak. Engellilerin yanı sıra, onların yakınları ve çevresinde irtibat hâlinde oldukları kişilere de eğitim verilecek. Ayrıca, eğitim faaliyetleri bir CD hâline getirilerek, proje kapsamındaki vatandaşlarımıza dağıtılacak.

100 engelliye tekerlekli sandalye

Proje kapsamında ayrıca, ihtiyaç sahibi 100 engelli vatandaşa tekerlekli sandalye verilecek, öğrencilerin ders araç gereçleri de valilik tarafından temin edilecek. Engelli öğrencilerin okulları da, onların ihtiyaçlarına göre yeniden düzenlenecek. ...

Hiç yorum yok: