15 Ocak 2009 Perşembe

Mikrokredi ile 400 evhanımı kendi işini kurdu

Yozgat Valisi Amir Çiçek, mikrokredi imkânından faydalanarak üretim yapan evhanımlarını işyerlerinde ziyaret etti. Çiçek’in ziyaretine, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Muammer Yanık ve Mikrokredi Şube Müdürü Nihal Alan da katıldı.

Yozgat Valisi Amir Çiçek, mikrokredi kullanarak üretim yapan evhanımlarının çalışmaları ve ihtiyaçları hakkında bilgi aldı. Vali Çiçek, ziyaretten sonra yaptığı değerlendirmede, “Bu ziyaretlerimde şunu da gördüm ki, Yozgatlı hanımlarımıza, gençlerimize, iş kurmada yardımcı olursak, kimseye muhtaç olmadan kendi kendilerine işlerini yapabilecek durumdadırlar” dedi. Çiçek, mikrokredi uygulamasının Yozgat’ın ilçelerinde de yaygınlaştırılması için çalışma yaptıklarını söyledi.

400 girişimciye toplam 289 bin TL. kredi

21 Temmuz 2007 tarihinden itibaren başlanan mikrokredi uygulamasıyla, üretim yapabilecek kabiliyete sahip olup da sermaye bulamayan evhanımlarına, yapacakları işin niteliğine göre 500, 700 ve 1000 TL. tutarında kredi veriliyor. Mikrokredi uygulamasından bugüne kadar yaklaşık 400 evhanımı faydalandı. Verilen kredi toplamı ise 289 bin TL.

Kabiliyete göre iş

Mikrokredi uygulamasından faydalanan evhanımlarından kimisi kuaför salonu açıyor, kimisi yemek ya da tatlı yapıyor, kimisi de evinin bir odasını atölye hâline getirerek örgü ya da dikiş makineleriyle üretim yapıyor.

Hiç yorum yok: