Yozgat Valisi Abdülkadir Yazıcı |
Dışardaki Yozgatlılar yeter
“Birçok havaalanı yapılırken, birçok tenkitler gündeme getiriliyor; ama tenkit edilen havaalanlarında şu an geldikleri konum itibariyle bilet bulunamadığını ve kendi potansiyelini kendisinin ürettiğini görüyoruz” diyen Yazıcı, yurt dışındaki ve başka illerde yaşayan Yozgatlılar göz önüne alındığında Yozgat Havaalanı’nın boş kalmayacağını belirtti.
Yozgat Havaalanı ÇED Toplantısı
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı planlanan “Yozgat Havalimanı Projesi” Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Toplantısı yapıldı.
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Konferans Salonunda yapılan toplantıya, Vali Abdulkadir Yazıcı, Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, Çevre ve Şehircilik İl Müdürü İbrahim Tamer, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü yetkilileri ve vatandaşlar katıldı.
Vali Abdulkadir Yazıcı, yaptığı konuşmada, Havalimanı Projesi’nin Yozgat için bir rüya olduğunu ifade ederek, bu rüyanın gerçekleşmesi için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü görevlileri ile sık sık görüşmeler yaptıklarını söyledi.
‘Yozgat’ın havaalanından daha öncelikli ihtiyaçları var’ şeklindeki itirazlara üstü kapalı tepki gösteren Vali Yazıcı, şöyle konuştu:
Yurt dışındaki ve başka illerdeki Yozgatlılar havaalanını boş bırakmaz
“Bizler devlet adamı olarak, ilimize yapılan bir yatırımın hızlı ve olgun bir şekilde, uygun bir şekilde ilimize gelmesini sağlamalıyız. Havalimanının fiziki durumunu, coğrafi yapısını gösteren haritaya baktığımızda da anlıyoruz ki hakikaten bölgenin ihtiyacına cevap verecek, işlevsiz kalmayacak bir havaalanı olacak. Birçok havaalanı yapılırken, birçok tenkitler gündeme getiriliyor; ama tenkit edilen havaalanlarında şu an geldikleri konum itibariyle bilet bulunamadığını ve kendi potansiyelini kendisinin ürettiğini görüyoruz. İnşallah hızlı tren projesi gibi havaalanı projesi de uygulamaya geçtiği zaman Yozgat’ın süratli bir şekilde kalkınması ve gelişmesi noktasında önemli bir görev ifa edecektir. Ankara’daki ve Kayseri’deki hemşehrilerimizi saymazsak, nüfusumuzun iki-üç katının yurt dışında İstanbul, İzmir ve Bursa’da yaşadığını düşünürsek, havaalanının boş kalmayacağına inanıyorum. Havaalanı projesi için emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. İnşallah havaalanı yapılmasıyla ilimizin önemli bir eksiği giderilmiş olacak.”
Toplantıda havalimanının ÇED raporunu hazırlayacak olan MGS Proje Müşavirlik Mühendislik Şirketi adına Çevre Mühendisi Çetin Çakır, Yozgat Havalimanı yatırım süresinin, 1 yılı projelendirme süresi olmak üzere toplam 4 yıl olarak tespit edildiğini belirtti. Çakır, şöyle konuştu:
Turizme ve tarıma katkı sağlayacak
“Yozgat’a yapılması planlanan havalimanı ile özellikle turizm, lojistik, tarım ve gıda gibi sektörlerle ilin büyük ölçüde önem kazanacağı düşünülmektedir. Yapılacak havalimanı, uluslararası uçuşlar için planlandığından, sadece Yozgat’ın değil aynı zamanda bölgenin tamamının ihtiyacını karşılayacaktır. Ayrıca, bölgenin yurt dışında çalışan, bir kısmı yurt dışında yerleşik olan işçiler ve ailelerinin seyahatleri ile hac ve umre ziyaretlerinin yüksek potansiyelini de kaldırabilecek kapasitede olması gerekmektedir. Bölgenin turistik ve tarihî değerlerinden Alacahöyük ve Hattuşşaş’a da yakın konumda bulunması nedeniyle, Yozgat Havalimanı’ndan Çorum, Tokat ve Nevşehir’in bir bölümünün de faydalanması sağlanarak, bölgesel bir nitelik kazanması beklenmektedir.”
1 milyon 500 bin kişi faydalanacak
2017 yılı için havalimanını 1 milyon 500 bin yolcunun kullanacağını tahmin ettiklerini kaydeden Çakır, teknik olarak da şu bilgileri verdi:
“Alanı kullanacak uçak tipinin Türk Hava Yolları’na ait B-737-800 veya benzer tipte olması planlanmaktadır. 3500 x 45 m boyutlarında 1 adet pist, 240 x 120 m boyutlarında 1 adet apron, 392,5 x 24 metre boyutlarında 1 adet taksirut planlanmaktadır. Ayrıca, iç ve dış hatlar terminal binaları ve havalimanı için gerekli diğer tüm tesislerin yapımı gerçekleştirilecektir. Havalimanı yatırım süresi, 1 yılı projelendirme süresi olmak üzere toplam 4 yıl olarak tespit edilmiştir. Havalimanı ekonomik ömrü 30 yıl olarak planlanmıştır. Ancak havalimanının kullanım talebi doğrultusunda gerekli bakım ve onarım çalışmaları gelişen teknoloji alternatifleri doğrultusunda yapılarak projenin ekonomik ömrünün devamlılığı hedeflenmektedir. Yapımı planlanan havalimanı üst yapı tesisleri de dahil olmak üzere, yaklaşık 420 hektarlık alana ihtiyaç duyulmaktadır. Havalimanında inşaat aşamasında 500 kişinin, işletilmesi aşamasında ise bin kişinin çalıştırılması planlanmaktadır. Ayrıca, günlük ortalama 4 bin 100 kişinin havalimanında verilen hizmetlerden faydalanacağı belirlenmiştir.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder