26 Temmuz 2012 Perşembe

TMO internetten randevu sistemine geçti
ama köylerde internet bağlantısı yok

Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO), buğdayını satmak için TMO önünde saatlerce, kimi zaman da günlerce sıra bekleyerek perişan olan çiftçileri bu sıkıntıdan kurtarmak için randevu sistemine geçti.

Bu sisteme göre TMO’ya ürün satmak isteyen çiftçiler, internet üzerinden randevu alıyor ve kendisine ayrılan gün ve saatte gittiğinde beklemeden ürününü ofise satıp teslim edebiliyorlar.

Ancak, pek çok köyde internet bağlantısı olmadığı ve TMO’da randevu sistemine geçildiği önceden çiftçilere yeterince duyurulmadığı için, randevu almadan ofise gelen çiftçiler saatlerce beklemek zorunda kaldılar.

Bir çiftçi, tepkisini şöyle dile getirdi:

“Köylerde internet yok. Biz çiftçilerin büyük çoğunluğu bilgisayar dahi görmemiş ve kullanmamıştır. Randevuyu nasıl alacağız? Biz, geldik ofis önünde bekliyoruz, randevu alan çiftçiler ürünlerini bizden önce satıp gidiyor. Şu an sistem yeni olduğu için tam oturmamış.”

Randevu sistemini kullanabilme imkânı olan ve uygulamadan memnun olan bir çiftçi ise görüşlerini şöyle ifade etti:

“Randevu sistemi çok iyi. Bizler, dün internet üzerinden randevumuzu aldık. Fakat herkes alamadığı için randevuyu, ofis önlerinde tartışmalar yaşanıyor. Çiftçiler, uygulanan randevu sistemine uyarsa çok güzel olur. Ancak bunun tam rayına oturması için biraz zaman geçmesi gerekir. Bizler randevu sisteminden memnunuz.”

Hiç yorum yok: