25 Haziran 2012 Pazartesi

Sorgun’da aile mezarlığı olmadığından
boş yerlere “sahte mezarlar” yapılıyor

“Sorgun Gerçek Haber” gazetesi yazarı Salih Arslan, Sorgun’da aile mezarlığı olmaması sebebiyle bazı vatandaşların yakınlarının yanına yabancıların gömülmesine engel olmak için “sahte mezarlar” yapmak zorunda kaldıklarını kaydetti.

“Elli- altmış bin nüfuslu koskoca Sorgun’un neden bir aile mezarlığı yok?” diye soran Arslan, belediyeden Sorgun’a aile mezarlığı yapmasını istedi. Arslan, “Alo sahte mezar yapılır” başlıklı yazısında şunları kaydetti:

“Birgün ihtiyarlar kahvesinde ihtiyarın birisi, diğerine dert yanıyordu: ‘Geçenlerde mezarlığa gittim, ulan arkadaş bizim avradın yanına en gıcık aldığım bir herifi getirmiş gömmüşler. Ben de hep hayal ediyordum ki, ben ölürsem bizim avradın yanına defnetsinler diye.” Öteki ihtiyar gülerek şöyle dedi: “Kabahat sende. Ben bizim avrat ölünce hemen yanına topraktan sahte bir mezar yaptırdım. Vereydin parayı sen de yaptıraydın. Vasiyet ettim, ben ölünce beni oraya defnedecekler. Sorgun’da bazı uyanıklar böyle yapıyor.’

Duyunca ben şaşıp kaldım. Biraz düşündükten sonra o uyanık ihtiyara hak verdim. İnsanın dünyadaki sevdikleriyle mezarlıkta da yan yana olmayı istemesi fena mı yani? Boncuk dizer gibi ölüm sırasına göre insanları dizmenin alemi ne? Vatandaşın babasının mezarı bir köşede, anasının mezarı bir köşede, karısı bir köşede... Hangi çağda yaşıyoruz kardeşim? Elli- altmış bin nüfuslu koskoca Sorgun’un neden bir aile mezarlığı yok? Vatandaşın yakınlarının mezarları yan yana olsa, yeşillendirse, bakımını yapsa… Bu düşünce çok mu lüks yani?

Sorgun mezarlığında aşağı yukarı bir veya iki parsellik yer kaldı. Yeni bir mezarlık tahsisi ne zaman yapılacak? Sorgun’a ait ne zaman bir aile mezarlığı olacak? Seçim arifesinde sözü ediliyor, seçimden sonra yılan hikâyesine dönüyor. Bir ara Kırgılar’da hazineden alınacak dendi, bir ara Avluk yolu üzerinden alınacak dendi. Sonuçta ortada kuru laftan başka bir şey yok. Acaba mezarlıkta hiç yer kalmayıp vatandaş tabutla Belediye önüne gelip “Mezarlık isterüüüz!” diye bağırdıktan sonra mı çaresine bakılacak?

Bir an önce tahsisi yapılsa, imar ve parselasyon işi halledilse, halka satışa sunulsa, tüm masraflar çıkarılacağı gibi Belediye’ye ek gelir de sağlanır. Şu andaki mezarlıkta kalan o küçük bölüme de garibanlar, kimsesizler defnedilse fena mı olur yani? Bırakalım artık bu “köy anlayışı”nı. Sorgun’umuz bütün güzelliklere lâyıktır. İlgililere sesleniyorum; gelin bu meseleyi bir an önce ele alın. Alın ki millete daha fazla ölmeden kendisine sahte mezar yaptırtmayın.”

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: