27 Haziran 2012 Çarşamba

Sorgun, başpehlivanları ağırlayacak

Yozgat’ın Sorgun İlçesine bağlı Eymir Kasabası doğumlu tarihi Kırkpınar pehlivanlarından Ramazan Yarar, 25 Ağustos’ta Sorgun’da büyük bir yağlı güreş organizasyonu gerçekleştireceklerini bildirdi.

Sorgunlu Pehlivan Ramazan Yarar, Sorgun Belediyesi tarafından bu yıl beşincisi düzenlenecek olan geleneksel Gurbetçiler Şöleni’ne tarihi Kırkpınar Başpehlivanlarını getirmek istediklerini belirterek, “Bu yıl geçen yıllardan daha kapsamlı bir güreş organizasyonu yapmayı düşünüyoruz. Sorgun’a Kırkpınar’da güreşen pehlivanlarımızı getirerek, hem ilçemizi tanıtmak hem de tüm hemşehrilerimize güzel bir güreş müsabakası izlettirmek istiyoruz” dedi.

2-08 Temmuz tarihleri arasında yapılacak olan tarihi Kırkpınar Başpehlivanlık güreşleri için çalışmalarının yoğun bir şekilde devam ettiğini ifade eden Yarar, “3 ay kadar Manisa’da kampa girdik. Son 15 gündür ise Kızılcahamam’da kamptayız. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nde Başpehlivanlık için güreştim ve çeşitli dereceler elde ettim. Yaklaşık 11 yıldır Sorgun Belediye Başkanı Ahmet Şimşek adına güreşiyorum. Belediye Başkanımızdan Allah razı olsun. Bu zamanda kadar bizlerden hiçbir zaman desteklerini esirgemediler. Bizler de Sayın başkanımıza lâyık olmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Geçtiğimiz yıl 650’ncisi yapılan Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nde Başpehlivan olan Ali Gürbüz’ün 5 yıl hocalığını yaptığını söyleyen Yarar, “Tabi bu benim için çok büyük onur verici bir olay. Ali Gürbüz’ü ben 14 yaşındayken keşfettim. Zaten dedesi ve babası da başpehlivandı. Şu anda yeni bir sporcum daha var. İsmi Süleyman Aykırı. 1 yıldır onunla ilgileniyorum. Kendisi Adapazarı Hendekli. İnşallah Allah nasip ederse bu yıl Başpehlivanlık için mücadele edecek” dedi.

Tarihi Kırkpınar güreşçisi Ramazan Yarar, ayrıca Yozgatlı Mili Takım Güreşçisi Rıza Kayaalp’e olimpiyat şampiyonasında başarılar dileyerek, bütün Yozgat halkının duasını istedi.

TRT’nin spor kanalı TRT 3, Sorgun’da geçen yıl düzenlenen güreş müsabakalarını canlı olarak yayınlamıştı.

Hiç yorum yok: