Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Saim Kuş, eğitim sürecinin aileden başladığına dikkat çekerek, çocukların ilk yapı taşlarının, ilgi alanlarının ve kabiliyetlerinin aile ortamında şekillendiğini; ilk sosyal kuralları, millî ve manevî değerleri önce aile ortamında aldıklarını hatırlattı.
Yozgat’ta velilerin çocuklarıyla “şeklen” ilgilendiklerini ancak evde ve çocukların okul dışında geçirdikleri sair zamanlarda gereken ilgiyi göstermediklerini belirten Kuş, bu ilgisizliğin çocukların ve dolayısıyla Yozgat’ın eğitim seviyesinin düşük kalmasının sebepleri arasında yer aldığını ifade etti.
Mazeret üreterek sorun çözülemeyeceğini belirten Kuş, “Mevcut imkânları en iyi şekilde değerlendirerek Yozgat eğitimini en iyi noktaya taşımak için elimizden gelen her şeyi yapacağız. Bu konuda moral ve motivasyon çalışmalarına özel önem veriyoruz. Merkez ilçedeki alan çalışmalarımızı tamamladık. Sıra ilçelere geldi. 19 Nisan’dan itibaren de ağırlıklı olarak ilçelere yöneleceğiz” diye konuştu.
“Yozgat” gazetesinde Yozgat eğitimi konuşuldu
Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Saim Kuş, “Yozgat” gazetesini ziyaret ederek, Yozgat’ın eğitimdeki başarı seviyesini artırmak için yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdi ve Genel Yayın Yönetmeni Osman Hakan Kiracı’nın sorularını cevapladı.
Yozgat küçük bir şehir değil
Merkez ilçesiyle birlikte 14 ilçesi bulunan Yozgat’ın, 81 il arasında toprak genişliği bakımından 15’inci sırada yer aldığına işaret eden Saim Kuş, böyle geniş bir coğrafyaya yayılmış ve tarımsal nüfusu yüksek olan bir şehirde eğitimdeki eksiklikleri ve aksaklıkları gidermenin bir çırpıda mümkün olamayacağını belirtti.
Ziyaretinde Yozgat gazetesi sahibi ve Genel Yayın Yönetmeni Osman Hakan Kiracı’nın sorularını da cevaplayan Kuş, “Sizce eğitim konusunda Yozgat’ın en büyük sorunu nedir?” sorusu üzerine, sosyal, kültürel ve ekonomik bütün sorunların birbiriyle ilişkili olduğunu, sorunlara bütüncül bir yaklaşımla eğildiklerini söyledi.
Veliler, çocuklarının eğitimleriyle ilgilenmiyorlar
Eğitim sürecinin aileden başladığına dikkat çeken Kuş, çocukların ilk yapı taşlarının, ilgi alanlarının ve kabiliyetlerinin aile ortamında şekillendiğini; ilk sosyal kuralları, millî ve manevî değerleri önce aile ortamında aldıklarını hatırlattı.
Yozgat’ta velilerin çocuklarıyla “şeklen” ilgilendiklerini ancak evde ve çocukların okul dışında geçirdikleri sair zamanlarda gereken ilgiyi göstermediklerini belirten Kuş, bu ilgisizliğin çocukların ve dolayısıyla Yozgat’ın eğitim seviyesinin düşük kalmasının sebepleri arasında yer aldığını ifade etti.
Beyin göçü
Yozgat’ta çok yetenekli çocukların da olduğunu belirten Kuş, “Ancak veliler, çocuklarının yetenekli olduğunu fark ettiklerinde, eğitim görmeleri için komşu illere gönderiyorlar. Yozgat’ın eğitimdeki başarı seviyesinin düşük kalmasının sebepleri arasında bunu da sayabiliriz” dedi.
Parçalanmış aileler
Eğitimdeki başarıyı etkileyen sosyal sebepler arasında parçalanmış aileler konusuna da değinen Kuş, boşanarak ayrılmış çiftler için “olmayan aileler” ifadesini kullandı. “Olmayan aileler”in çocuklarının, kaçınılmaz olarak sorunlu öğrenciler hâline geldiklerini söyledi.
Osman Hakan Kiracı’nın, “okulu bırakan lise öğrencileri”ne dair sorusunu da cevaplayan Kuş, bu konuda ciddi bir araştırma yürüttüklerini belirterek, “Söz konusu gençlerin okulu bırakmalarının sebepleri arasında ailevî sorunların yanı sıra diğer sosyal, kültürel, ekonomik sebepler olduğunu görüyoruz. Okul hayatına, arkadaşlarına uyum sağlayamayan ya da başarısız olduklarında umutlarını kaybeden öğrenciler, okulu bırakıyorlar. Biz, bu durumdaki öğrencilerin, eğitimlerini tamamlamaları için neler yapılması gerektiği üzerinde çalıştık, çalışıyoruz” dedi.
Kiracı’nın, “Yozgat’ta yüksek oranda seyreden göç sorununun eğitimi nasıl etkilediği”ne dair sorusu üzerine de Kuş, iç göçün ciddi bir sorun teşkil etmediğini ancak Yozgat dışına yönelik göçün eğitime bazı olumsuz etkileri olabileceğini fakat bunların tespiti için özel bir araştırma yapılması gerektiğini ifade etti.
Mazeret üreterek sorun çözülmez
Sorunların ve Yozgat’ta uygulanabilir en uygun çözüm yollarının tespiti için planlı çalışmalar yürüttüklerini belirten Kuş, “Yozgat’ta eğitim alanındaki sorunları bahane edip mazerete sığınmayacağız; çünkü mazeret üreterek sorun çözülmez. Mevcut imkânları en iyi şekilde değerlendirerek Yozgat eğitimini en iyi noktaya taşımak için elimizden gelen her şeyi yapacağız. Bu konuda moral ve motivasyon çalışmalarına özel önem veriyoruz. Merkez ilçedeki alan çalışmalarımızı tamamladık. Sıra ilçelere geldi. 19 Nisan’dan itibaren de ağırlıklı olarak ilçelere yöneleceğiz” diye konuştu.
Genç öğretmenlerin teknolojiyi takip etmeleri bir avantaj
Yozgat Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Osman Hakan Kiracı, hükümetin daha az ama daha nitelikli öğretmen yetiştirilmesine yönelik birtakım tedbirler aldığını hatırlatarak, İl Millî Eğitim Müdürü Saim Kuş’a yeni tayin edilen genç öğretmenleri nasıl bulduğunu sordu. Kuş, eğitimde eskiye kıyasla teknolojiden çok daha fazla yararlanıldığını, yeni nesil öğretmenlerin de teknolojiyi daha yakından takip ettiklerini, bilgisayara ve internete vakıf olduklarını söyledi. Kuş, “Bu, öğretmenlerimiz için de, öğrencilerimiz için de, eğitimimiz için de önemli bir avantaj” dedi.
Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Saim Kuş, Hüseyin Çelik’in Millî Eğitim Bakanlığı döneminde, yeni okulların Selçuklu ve Osmanlı mimarisiyle yapılmasına dair kararın fiilen uygulanıp uygulanmadığının sorulması üzerine de, bu kararın uygulanmakta olduğunu, Yozgat’ta yeni inşa edilecek olan 8 okulun, Selçuklu ve Osmanlı mimarisine uygun olarak yapılacağını kaydetti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder