17 Aralık 2011 Cumartesi

Veyis Ateş, Çiçek ve Gökçek’ten özür diledi

TV Net’in ana haber bülteni sunucusu Veyis Ateş, Eski Yozgat Milletvekili Mehmet Çiçek ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’ten özür diledi.

Veyis Ateş, twitter hesabında “Başbakanın hastalığının ikinci gününde Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, AK Partili 25 milletvekili ile Cemil Çiçek’in yeğeni ve eski Yozgat Milletvekili Mehmet Çiçek’in evinde bir araya gelmiş. Burada da vekillere ‘6 milyon dolarım var’ diyerek liderliğe hazırım mesajı vermiş” iddiasını ortaya atmıştı.

Ateş, internethaber.com’da yayınlanan “Melih Gökçek meselesi” başlıklı yazısında, söz konusu iddiası üzerine Çiçek ve Gökçek’in kendisini arayıp bu iddiayı yalanladıklarını belirterek, Gökçek ve Çiçek’ten özür diledi.

İşte Veyis Ateş’in özür yazısı:

Melih Gökçek meselesi

Konuya, işin bu kısmından dâhil olacaklar için kısa bir özet geçmem gerekiyor.

Geçtiğimiz Çarşamba günü; akşam saatleri...

Yayına hazırlanıyorum.

Telefonum çaldı.

Selam, kelam, hoşbeşin ardından “Duydun mu?” dedi telefonun diğer ucundaki ses; “Başbakanın hastalığının ikinci gününde Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, AK Partili 25 milletvekili ile Cemil Çiçek’in yeğeni ve eski Yozgat Milletvekili Mehmet Çiçek’in evinde bir araya gelmiş. Burada da vekillere “6 milyon dolarım var” diyerek liderliğe hazırım mesajı vermiş.”

Kanım karıncalandı.

Bu bir haber miydi?

Hem de nasıl!

Kısa bir an düşündüm.

Melih Gökçek.

AK Parti’nin kurulduğu dönemde Demokrat Parti’yi yeniden diriltmeye çalışmış, sonra vazgeçip AK Parti saflarında politikaya devam etmişti.

Milli Mücadele geleneğinden geliyordu.

Ak Parti içindeki gruplar arasında efsanesi en güçlü grup, "Mücadeleciler Grubu" idi.

Zihnimdeki kurguyu tamamladım.

Belge yoktu.

Bunun haberini yapamazdım.

Sosyal medya ne güne duruyordu?

Haberin şehvetiyle çöktüm klavyeye, yağdırdım twitleri.

*Melih Gökçek AKP’nin başına mı geçiyor? Rivayet o ki Gökçek 25 milletvekilini topluyor ve bu iş için 6 milyar! dolar ayırdığını söylüyor.

*Toplantıyı organize eden isimde Cemil Çiçek'in yeğeni Mehmet Çiçek.

*M.Gökçek ve 25 vekilin toplandığı mekânı bildiriyorum. Cemil Çiçek'in yeğeni Mehmet Çiçek'in evi.

*Melih Bey "Yok öyle şey" demiş. Kaynağım iddialı. Yeni bilgiler bekliyorum.”

Bilginin devamı gelmedi!

Gecenin ilerleyen saatlerinde Melih Gökçek aradı.

Önce o konuştu ben dinledim sonra ben konuştum o dinledi.

Belki tuhaf gelecek ama gazeteciliğin en temel, en basit prensibi olan “haberi çift taraflı doğrulatma” kuralını atladığımı Melih Bey konuşurken fark ettim.

Böyle bir bilgiyi duyduğumda neden kendisini aramadığımı sordu.

Haklıydı.

Başbakan’ın her zor anında, yanında hep kendisinin olduğunu ve Erdoğan’ın Allah’ın bu ülkeye bir lütfu olduğunu söyledi.

Büyük bir yemin etti Melih Gökçek.

“Allah şahidimdir ki Mehmet Çiçek’in evinde değil yirmi beş, beş vekille bile toplanmadık” dedi.

Allah’ın şahit tutulduğu bir yemin karşısında daha ne diyebilirdim?

Yine de dayanamadım; siyasete belediye başkanı olarak mı devam edeceğini sordum.

“Evet, ben bir dönem daha belediye başkanlığı istiyorum ama bunun takdiri Sayın Başbakan’dadır. Siyaseten başkaca bir hesabım da yok.” dedi.

“Ben onun yol arkadaşıyım.”dedi Gökçek ve kendisini çekemeyen isimlerin, Erdoğan’la kendisini karşı karşıya getirmeye çalıştığını söyledi.

İnternet medyasının bir twetter mesajıyla bu kadar çalkalanması, Gökçek’in bu tezini doğruluyordu.

Ertesi gün Yozgat Eski Milletvekili Mehmet Çiçek aradı.

Çiçek’de sitemkârdı bana.

Bir buçuk yıldır Melih Gökçek’le hiçbir mekânda bir araya gelmediklerini ve hatta twitter mesajlarımı da Melih Bey’den değil başka bir arkadaşından duyduğunu söyledi.

İsminin ölünceye kadar AK Parti ile anılması istediğini ve Başbakan’ın olmadığı hiçbir platformda da yer almayacağını en az üç dört kez tekrar etti.

Başbakanın hastalığı döneminde, partide lider boşluğu varmış gibi davranan herkese verdi veriştirdi; gazetecisinden partilisine kadar…

Ne yalan söyleyeyim; Melih Gökçek ve Mehmet Çiçek’in açıklamaları, haber kaynağımdan daha çok ikna etti beni.

Nihayetinde kaynağımın haberi de bir bilgiydi ve belgeye dayanmıyordu

Sonuç:

Sayın Gökçek ile Sayın Çiçek twetter mesajımla zan altında kalmışlardır.

Her iki isimden özürlerimin kabulünü rica ederim.

Hiç yorum yok: