16 Şubat 2011 Çarşamba

Varinli: Şahsî menfaatleri için suçluyorlar
Soyer: Bu şerefsizliği kim yapmışsa ifşa etmelidir

Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İnci Varinli, mahallî basında yer alan bazı haberlerin, kendisini yıpratmak amacını taşıdığını ileri sürerek, “Ben Yozgat’ta bireysel menfaatçilik ötesinde hiçbir şey göremiyorum. Herkes kesesine olursa iyi, olmazsa kötü. Bu böyle olmamalıdır” dedi.

Rektör Varinli’nin bu imasına, Yozgat Haber gazetesinin Genel Yayın Yönetmeni İnan Soyer, şöyle tepki gösterdi: “Bu şerefsizliği, bu namussuzluğu kim yapmışsa ifşa etmelidir. Etmezse müfteridir. Yalancıdır. “Tutmazsa izi kalır” mantığıyla hareket etmekle en büyük günahı işlemektedir.”

İddialara basın toplantısıyla cevap

Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İnci Varinli, hem mahallî basında yer alan hem de rektör adayları tarafından ortaya atılan şahsına yönelik eleştirilere, iddia ve suçlamalara, rektörlük binasında düzenlediği basın toplantısında cevap verdi. Rektör Varinli’nin basın toplantısına, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Soykan, Üniversite Sekreteri Ahmet Gümüşsoy ve Basın Halkla İlişkiler Müdürü Barış Ünver de katıldı.

Rektör Varinli, rektörlükle ilgili dile getirilen iddiaların, kurumun iç ilişkisiyle alâkalı olduğunu belirterek, “Rektörlüğümüz başta Anayasa olmak üzere kanunlar hiyerarşisi içerisinde hukuk kurallarına bağlı olup, en altta da kendi iş yönerge ve yönetmelikleri ile işlemlerine hukukîlik kazandırmakta, tüm kararlarını hukuk kuralları çerçevesinde almaktadır. Yapılan bu işlemler YÖK’ün bilgisi ve onayı dahilindedir. Bizler yönetim olarak hiçbir zaman baskıcı olmadık. Olsaydık bu durumlar olmazdı” diye konuştu.

Üniversitede demokratik bir yönetim anlayışı olduğunu ifade eden Rektör Varinli, “Baskıcı yönetim asla söz konusu değildir. Herkes gayet demokratik ortamda fikirlerini özgürce ifade ediyor. Hiçbir hocamızın ve diğer personelimizin endişelendiğini zannetmiyorum. Basına yanlış aktarılıyor. Başından beri tüm yapılanların Rektörlüğü ve doğrudan beni yıpratmakla alâkalı olduğunu düşünüyorum” dedi.

Hastaneyi açtıklarını ve 10’un üzerinde poliklinikle hizmet verdiklerini ifade eden Varinli, sözlerine şöyle devam etti:

“Biz, hastanemize mükemmel bir hastane demiyoruz ama her şeye ve herkese rağmen hastanemizi açtık ve 10’un üzerinde polikliniğimiz hizmet veriyor. En zor bulunan alanlara dahi hoca buluyoruz; ancak burada gazete başlık atıyor ve ertesi gün gelen doktor şehirden ayrılıyor. Bu mu milliyetçilik? Milliyetçi insan memleketine zarar vermez. Hiçbir zaman kişisel menfaatler toplum menfaatlerinin üzerinde tutulmamalıdır. Milliyetçi insan toplum menfaatini kendi menfaatinin üstünde tutar. Ben Yozgat’ta bireysel menfaatçilik ötesinde hiçbir şey göremiyorum. Herkes kesesine olursa iyi, olmazsa kötü; bu böyle olmamalıdır.”

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Soykan da, üniversitede akademisyenlerin görevinin eğitim öğretime katkıda bulunmak, araştırma yapmak olduğunu söyledi. Soykan, şöyle konuştu: “

“İdarî görevler istenilmez veya saldırı ile elde edilmez. Üniversitenin seçilmiş rektörü vardır; bu kişi ekibini kurar kiminle çalışacağını belirler. Hiçbir öğretim üyesi ‘bu benim hakkımdır, ben dekan olmalıyım, ben müdür olmalıyım’ diye bir şey yok. Rektör, liyakatli olanları seçer ve görevlendirir. Seçilen kişiler de seçildikleri yerlerde keyfî uygulama yapamaz, kanunlar ve yönetmelikler ne istiyorsa ona göre hareket etmek zorundadır. Burada yönetim ortamları oluşturulup kafa kafaya verilerek ‘üniversiteyi daha ileriye nasıl götürürüz’ bunların planlarını yapmamız gerekirken, bazı kişiler, ‘yönetimi nasıl yıpratırız, nasıl yıkarız’ diye zorluklar çıkartıyorlar. Biz de bu problemleri çözmekle uğraşıyoruz. Bu tip konular üniversitenin yıpranmasına neden oluyor. Neticede de hem üniversite hem de Yozgat kaybediyor.”

Basın Halkla İlişkiler Müdürü Barış Ünver ise, Yozgat’ta yayın yapan yerel ve ulusal ajans temsilcileri ile bundan sonra daha sık bir araya gelerek, çalışmalar hakkında fikir alışverişinde bulunacaklarını söyledi.

Soyer’in tepkisi

“Rektör Varinli’nin psikolojisi iyi değil” başlıklı yazısında, Varinli’nin mahallî basında yalnızca kendisinden muzdarip olduğunu belirten “Yozgat Haber” gazetesinin Genel Yayın Yönetmeni İnan Soyer ise, Varinli’nin ‘şahsî menfaat’ suçlaması hakkında şöyle yazdı:

“Bu şerefsizliği, bu namussuzluğu kim yapmışsa ifşa etmelidir. Etmezse müfteridir. Yalancıdır. “Tutmazsa izi kalır” mantığıyla hareket etmekle en büyük günahı işlemektedir.”

Hiç yorum yok: