16 Ekim 2010 Cumartesi

Güzergâh değişikliğine tepkiler devam ediyor

Yozgat’ın Doğankent, Saraykent ve Kadışehri Belediye Başkanları, Ankara-Yozgat-Sivas Hızlı Tren Demir Yolu Hattı’nın kendi bölgelerinde yapılan güzergah değişikliğine tepki göstermeye devam ediyorlar.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 29 Eylül’de Yozgat’ta yaptığı açıklamada, Akdağmadeni, Saraykent ve Doğankent’te hiçbir şekilde endişeye gerek olmadığını belirterek, “Bu yapılan demiryolu güzergâhı ve ağı bütün bu bölgelere hizmet verecek olan bir ağdır” demişti. Ancak, Bakan Yıldırım’ın bu açıklaması, Doğankent, Saraykent ve Kadışehri Belediye Başkanlarını ikna etmedi. Başkanlar, seçim vaatlerinin aksine yapılan güzergâh değişikliğinin hem yasalara aykırı olduğunu hem de bu değişiklikten bölgelerinin zarar göreceğini ileri sürüyorlar.

Doğankent, Saraykent ve Kadışehri projeden çıkarıldı

MHP’li Saraykent Belediye Başkanı İdris Ögel, Ulaştırma Bakanlığı’nın, Ankara-Yozgat-Sivas arası Hızlı Tren Demir Yolu Projesi’ni yapılan ihale sonucunda, Yerköy-Sivas arasını 840 milyon lira bedel ile 1080 günde yapılmak kaydıyla 20 Kasım 2008 tarihinde yüklenici firmaya yer teslimini yaptığını hatırlattı.

Projede Yerköy-Doğankent arasında 3, Doğankent-Sivas arasında 4 adet olmak üzere toplam 7 adet istasyon planlandığını belirten Ögel, şunları söyledi:

“Bunlar,Yerköy-Yozgat-Sorgun-Doğankent-Yavu-Yıldızeli-Kalın istasyonlarıdır. Yerköy- Sivas arası mesafe yaklaşık 290 kilometredir ve bu kısımda toplam uzunluğu 10 bin 100 metre olan 7 adet tünel, 2 bin 730 metre uzunluğunda viyadük bulunuyor. Bu projede çalışmalar sürerken bir anda güzergâh değişikliğine gidildi ve Doğankent, Saraykent ve Kadışehri ilçeleri projeden çıkarıldı. İhalesi yapılan projede Doğankent- Yavu arasında bir kilometre tünel ve viyadük bulunmazken, yeni projeye baktığımızda yaklaşık 15 kilometre tünel ve viyadük karşımıza çıkıyor.”

Güzergâh değişikliği, proje maliyetini artırdı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın, Yozgat ziyaretinde Hızlı Tren güzergâhını coğrafyanın belirlediğini söylediğini hatırlatan Ögel, “Mevcut projeyi bakanlık elamanları yaklaşık 4 yıldır yaptığı fizibilite çalışmasından sonra hazırladı ve ihaleye sunuldu. Aradan ne geçti de bu güzergâhın yönü değişti?” diye sordu. Yeni güzergâhın coğrafî şartlarının daha ağır olduğunu ileri süren Ögel, “Ağır olduğu da yapılan tünel ve viyadüklerden bellidir. Projenin toplam bedeli 840 milyon lira tutarken, Sadece Sorgun-Yavu arasında yapılan değişikliğin maliyeti 500 milyon lira tutmaktadır ve maliyetler çok yükselmektedir” diye konuştu.

Bozdağ, seçim öncesi söz vermişti

Saraykent Belediye Başkanı Ögel, AK Parti Grup Başkanvekili ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ’ın hızlı tren konusunda halka söz verdiğini ifade ederek şunları söyledi:

“Sayın Bozdağ, ilçemizi ziyaretinde esnaflarımızı gezerek hızlı trenin Saraykent’ten geçeceğini söyledi ve halka söz verdi. ‘Doğankent’ten, Saraykent’ten bineceksiniz Çin’de ineceksiniz’ diyordu. Gelsin şimdi güzergâhın değiştiğini halka anlatsın.”
Saraykent’in Çiçekli Belde Belediye Başkanı Davut Yıldırım da, referandum öncesi çalışma yapan milletvekillerinin, projenin Doğankent, Saraykent, Kadışehri’den geçeceğini söylediklerini, karar değişikliğini anlamadıklarını kaydetti.

Büyük bir avantajı kaybettik

Kadışehri Belediye Başkanı Davut Karadavut ise, Kadışehri İlçesi’ne yapılacak hızlı tren istasyonunda Kadışehri ile beraber Tokat’ın da 6 ilçesinin yararlanacağını belirterek, şöyle konuştu:

“Bu bölgenin nüfusu 400 bindir. İl dışında yaşayanlarla birlikte bu rakam bir milyonu buluyor. Bir milyon insan bu hizmetten yararlanacaktı. Güzergâh değişikliği ile hem Kadışehri ilçe halkı hem de Tokat’ın 6 ilçesi yararlanamayacak. Bir milyon nüfusun ilçemizden gelip geçmesi bizim açımızdan büyük bir avantajdı, şimdi bundan yararlanamıyoruz.”

Ulaştırma Bakanı Yıldırım ne demişti?

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 29 Eylül 2010 tarihinde Bozok Üniversitesi’nin 2010-2011 Akademik Yılı Açılışı münasebetiyle düzenlenen törene katılmak için Yozgat’a gelmişti. Bakan Yıldırım, Valiliği ziyareti sırasında bir basın mensubunun konuya dair sorusu üzerine şu açıklamada bulunmuştu:

Güzergâh tartışmalarını bırakalım

“Bu güzergâhtaki hızlı tren demir yolu hattında bir yavaşlatılma yok. Hızlı tren demir yolu güzergâhını belirleyen, coğrafyadır. ‘Şuradan gitsin buradan gitsin’den ziyade, coğrafya nereden müsaade ediyorsa o güzergâh, en uygun güzergâhtır. Bazı coğrafî zorluklardan, güzergâhlarda ufak tefek değişikliler her yerde olabilir; ama bu değişiklikler, işin baştan planlandığı amacın dışına çıkmayan değişikliklerdir. Hızlı tren yolunda kasıt, eğimlerin az olduğu, hızı düşürecek konulardan uzak olması gerekiyor. Artık güzergâh tartışmalarını bırakıp bir an önce yapımının hızla sürmesi lâzım. Her hangi bir yavaşlama yok, güzergâhla ilgili karar verme aşamasında bekleme oldu ama artık giderildi.”

Bakan Yıldırım, Akdağmadeni, Saraykent ve Doğankent’te hiçbir şekilde endişeye gerek olmadığını belirterek, “Bu yapılan demiryolu güzergâhı ve ağı bütün bu bölgelere hizmet verecek olan bir ağdır” demişti.

Hiç yorum yok: