23 Eylül 2010 Perşembe

Bayan cenazesi olduğunda onu kim yıkayacak?
Cenaze yıkama ve kefenleme kursu açıldı

Yozgat’ın Sarıkaya İlçesi Halk Eğitim Merkezi Müdürü Rızvan Şahin, bir bayan cenazesi olduğunda onu yıkayacak ve kefenleyecek bir bayanın bulunamamasının sık sık karşılaştığı bir sorun olduğunu belirterek, cenaze yıkama ve kefenleme kursu açtıklarını bildirdi. Şahin, talep olması hâlinde her alanda kurs açabileceklerini belirtti.

Yozgat’ın Sarıkaya İlçesi Halk Eğitim Merkezi Müdürü Rızvan Şahin, ilçede cenaze yıkama konusunda bilgili kadın ve erkek sayısının az olduğunu ve bu konuda eksiklik hissedildiğini söyledi.

Kendisinin yıllarca köy ve kasabalarda öğretmen ve idareci olarak görev yaptığını söyleyen Şahin, şunları kaydetti:

“Görev yaptığım sürede en çok şahit olduğum hadise, bir bayan cenazesi olduğunda onu yıkayacak ve kefenleyecek bir bayanın bulunamaması idi. Bu yüzden yakın köylerden getirildiğine şahit oldum. Bu nedenle böylesine önemli bir kursu ilçemizde açma gereği duyduk.”

Talep olursa her alanda kurs açabiliriz

Halk Eğitim Merkezi’ne talep olduğu takdirde 250 dalda kurs açılabileceğini ifade eden Şahin, şunları söyledi:

“Yeter ki vatandaşlarımız bu açılan kurslara ilgi göstersin. Meselâ ilçemiz kaplıcalarıyla ünlü bir şehirdir. Havuzlarımız olmasına rağmen yine de yüzmeyi bilmiyoruz. Bu nedenle yüzme kursu açabiliriz. Bunun yanı sıra başka kurslar da açmayı planlıyoruz. Ben ilçemizde önem arz eden zarurî kursları ön plana çıkarmak istiyorum. Çünkü bu düzenlenen ya da düzenleyeceğimiz kurslar sayesinde halkımızın bu tür kurslara olan ilgisinin daha fazla olacağını düşünüyorum. Düzenleyeceğimiz meslek edindirme kursları sayesinde vatandaşlarımız meslek sahibi olma imkânına kavuşur. Bizim için önemli olan Sarıkayalıların düzenlediğimiz kurslara katılmalarını sağlayarak, en azından kendi mesleğini yapmalarını sağlamak.”

(Kaynak: haberaktuel.com)

Hiç yorum yok: