22 Temmuz 2010 Perşembe

Başer Bakanı aradı, YOŞAY-BİR’e ödenek çıktı

Kültür ve Turizm Bakanlığı, kısa adı YOŞAY-BİR olan Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği’nin talebine olumlu karşılık verdi.

YOŞAY-BİR Başkanı Ahmet Sargın’ın destek talebi üzerine Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ile görüşen sınıf arkadaşı Avukat Hayrullah Başer’in girişimi olumlu sonuç verdi. Bakan Günay, YOŞAY-BİR’in düzenlediği kültürel etkinliğin bu yılki masrafları için ödenek çıkardı ve gelecek yıl için proje hazırlanmasını istedi. Bakan Günay, gelecek yıl için ödenek sözü verdi.

YOŞAY-BİR Başkanı Ahmet Sargın, MSN vasıtasıyla Yozgat Muhabir’in sorularını cevapladı.

Yozgat konulu yarışmada Yozgatlılar dereceye giremedi

YOŞAY-BİR Başkanı Ahmet Sargın’a, dernek adına düzenledikleri “Medeniyetlerin Buluştuğu Kent Yozgat” konulu makale yarışması sonucunda hiçbir Yozgatlının ilk 3’e giremediğini hatırlatarak, bunun sebebini sorduk.

Sargın, diğer şehirlere kıyasla yarışmaya Yozgat’tan katılımın çok az olduğunu söyledi. Sargın, “Yarışma şartları arasında ‘Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği üyeleri katılamaz’ maddesi de vardı. Bu şart, ‘Yozgatlılar katılamaz’ şeklinde anlaşılmış ve katılımın çok düşük kalmasına sebep olmuş olabilir. Zaten amacımız Yozgatlı olmayana Yozgat’ı anlattırmaktı” dedi. Yarışma jürisinin kesinlikle tarafsız olduğunu belirten Sargın, dereceye giren eserlerin hepsini İleri gazetesinde yayınlayacaklarını söyledi. Sargın, “Yozgatlıların yarışmaya katılımının azlığını başka hangi sebeplere bağlıyorsunuz?” şeklindeki sorumuzu da şöyle cevapladı:

Beğenmeyen daha iyisini yapsın ben alkışlayayım

“Valla onları sizlerin yorumlaması gerekir. Ben üzerime düşeni yaptım. Eleştiri serbest. Sadece alın terine saygı isterim, gerisi önemli değil. Tenkit edenler var; ama görüyorum ki yaptıkları hiç bir şey yok. Beni, derneğimi beğenmeyenler, buyursun derneğini kursun ve daha iyisini yapsın, ben de alkışlayayım. Meyveli ağaç taşlanırmış; varsın taşlasınlar, ne yapalım. Kafamızı gözümüzü kırmasınlar, insafsızlık yapmasınlar yeter.”

‘YOŞAY-BİR’in etkinliklerine amatör şair ve yazarlar yerine edebiyat dünyasının ünlü isimleri davet edilse, daha etkili ve daha faydalı olmaz mı?’ şeklindeki sorumuz üzerine Sargın, ünlü isimleri davet etmenin bir maliyeti olduğunu ancak kendilerinin bu maliyeti karşılayacak imkânlara sahip olmadıklarını söyledi.

Bir tepki de Yozgat Muhabir’e

Makale yarışmasının masraflarının karşılanmasına yardımcı olunması için çalmadık kapı bırakmadığını ancak ‘hiç kimseden 1 Kuruş destek görmediklerini’ ifade eden Sargın “Bir şey söylesem şimdi kızarsın, belki gücenirsin…” diye sorup, bizden “Gücenmeyiz, söyleyin” karşılığını aldıktan sonra, Yozgat Muhabir’e de şöyle tepki gösterdi:

“Hariçten gazel okumak galiba güzel oluyor! Ne derler; birilerine cevabım: Gölge etme başka ihsan istemem!..”

Makale yarışmasında dereceye girenlere ödül olarak sadece çeyrek altın verebildiklerini belirten Sargın, şunları söyledi:

“Birinciye 5, ikinciye 3, üçüncüye 2 bin Lira ödül verileceğini açıklasaydım, bak katılım ne olurdu… Hatta, birinciye 10, ikinciye 7,5 üçüncüye 5 deseydim, katılım ne olurdu sen düşün. Kimse ‘ödülü nereden alacaksın?’ demiyor! Kardeşim, hariçten gazel okuma! Gel en güzelini sen yap ben alkışlayayım. Bir federasyon başkanını aradım, bir yemek verin misafirlere dedim, ‘evet’ diyemedi. Hani kaba bir tarif var; Adım Hıdır, elimden gelen budur…”

Siyasetçilerimiz beceriksiz

Sargın, “Projem var, bana 20 bin Lira çıkarın” talebiyle milletvekillerini bile aradığını ancak olumlu cevap alamadığını “polemik yaptılar” diyerek ifade etti.

Bazı illerin, Kültür Müdürlükleri kanalıyla Kültür Bakanlığı Tanıtım Genel Müdürlüğü’nden kültürel etkinlikler için 30 bin Lira, 50 bin Lira ödenek aldıklarını ileri süren Sargın, “Siyasetçileriniz beceriksizse siz ne yaparsınız?” diye sordu.

Hayrullah Başer Bakanla görüştü ödenek çıktı

“Milletvekilleriyle görüştüm, ciddiye bile almadılar” diyen Sargın, kendisine sadece Avukat Hayrullah Başer’in yardımcı olduğunu söyledi. Hayrullah Başer’in Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın sınıf arkadaşı olduğunu belirten Sargın, Başer’in Bakan Günay’la bizzat görüştüğünü anlattı.

Sargın’ın verdiği bilgiye göre Bakan Günay, bu yıl düzenlenen kültürel etkinliğin masrafları için YOŞAY-BİR’e ödenek çıkarttı. Günay, YOŞAY-BİR’in gelecek yıl için de proje hazırlaması ve bu projenin beğenilmesi hâlinde 2011 etkinliği için de ödenek tahsis edeceğine dair söz verdi.

Ünlü gazetecileri davet etmeyi düşünüyorum

Sargın, Bakanlıkça istenen evrakı faksla ilettiklerini ve ödenek için olumlu cevap aldıklarını söyledi. Sargın, gelecek yıl ‘geniş bir gazeteci grubunu’ Yozgat’a davet etmeyi, bir panel ya da konferans düzenlemeyi, televizyon ve radyo programları hazırlamayı düşündüğünü anlattı. (Yozgat Muhabir)