22 Mayıs 2010 Cumartesi

CHP’de Kılıçdaroğlu dönemi başladı

CHP 33. Olağan Genel Kurul toplantısında yapılan seçim sonucunda, delegelerin 1189’unun oyunu alan Kemal Kılıçdaoğlu, CHP’nin yedinci Genel Başkan oldu.

Kılıçdaroğlu, Genel Başkan seçilmesinin ardından yaptığı teşekkür konuşmasında şunları söyledi:

“Hepinize teşekkür ediyorum. Çok ağır bir görevi üstlendiğimin bilincindeyim. Mustafa Kemal’in, İnönü’nün, Bülent Ecevit’in, Deniz Baykal’ın koltuğuna oturacağım. Bu koltuğun sorumluluğunu biliyorum. Bu koltuğa oturanlar halkı için çalıştı, kendisi için değil, halkı için çabaladı. Bunu yapacağız. Bir önemli konu daha var: Görevimiz asıl şimdi başlıyor. Artık mücadeleyi ülkenin her tarafına götüreceğiz, çalışacağız. Bana düşen sorumluluğun bir parçası da size düşüyor. Hep beraber mücadeleyi yapmak zorundayız. Beraber yola çıkmak zorundayız. İktidar koşusunun asıl aslanları kaplanları sizlersiniz. Eğer bu mücadeleyi sağlıklı götürürsek, halkla kaynaşırsak, halkın terini kokusunu bedenimizde ruhumuzda hissedersek, çözmeyeceğimiz hiçbir anahtar yoktur. Ben, bana yüklediğiniz bu görevin bilincinde ve sorumluluğunda olarak hepinize teşekkür ediyorum, saygılarımı sunuyorum, sağ olun var olun diyorum.” (Yozgat Muhabir)