20 Ekim 2009 Salı

TOBB, Bozok Üniversitesi’ne 7.500 metrekarelik tesis yaptıracak. Protokol Ankara’da imzalandı

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Bozok Üniversitesi’ne 7 bin 500 metrekare kapalı alana sahip eğitim tesisi yaptıracak. Buna yönelik protokol, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, AK Parti Yozgat Milletvekili Mehmet Çiçek, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Yozgat Valisi Amir Çiçek ve Bozok Üniversitesi Rektörlüğü temsilcisinin katılımıyla imzalandı.

Bozok Üniversitesi Erdoğan Akdağ Kampüsü içerisinde yer alacak ve 7 bin 500 metrekare kapalı alana sahip olacak bina, 1 bodrum, 1 zemin ve 3 normal kattan oluşacak.

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, protokol imza töreninde yaptığı konuşmada, bugün Türkiye’nin en önemli ve önemi ölçüsünde de sorunlu sektörünün eğitim-öğretim sektörü olduğunu söyledi. Eğitim sisteminin çağın gerektirdiği becerilere sahip gençleri yetiştirmekten uzak olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, okulların çocukları 21. yüzyılın değil, 20. yüzyılın şartlarına göre hazırladığını söyledi.

Hisarcıklıoğlu, sanayi sonrası toplum modellerinde zenginliği ve refahı artık fizikî sermayeden çok beşerî sermaye üretiminin belirleyeceğine işaret etti. Eğitim-öğretimin 21. yüzyılın en önemli sektörü olacağını belirten Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu:

Türkiye’nin makus talihi meslekî eğitimle yenilir

“Hem liseler, hem de yüksek öğretim düzeyinde meslekî bilgi, beceri kazandırmak, meslek liseleri ve meslek yüksek okullarını çağın gerektirdiği donanımlara kavuşturmak, müfredatı doğrudan piyasa taleplerine cevap verecek bir içerikle oluşturmak, Türkiye’nin öncelikle çözmesi gereken bir sorundur. Türkiye’nin istikrar ve huzur içinde yaşamasının ön koşulu, gençlerini nitelikli becerilerle donatması ve istihdam etmesidir. Zira geleceğe baktığımda beni en çok kaygılandıran bu sorundur. Meslekî eğitimi yaygınlaştırma ve nitelik kazandırmak demek, Türkiye’nin makus talihini yenmesi demektir.”

Çiçek: Eğitimde hedefin de ucu açık, başarının da

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek de, Türkiye’nin en temel meselesinin eğitim olduğuna işaret ederek, “Onun için, göreve geldiğimizden bu yana eğitim bütçesi birinci sırada yer alıyor. Şu an Meclis’e gönderdiğimiz bütçede de öyledir” dedi. Çiçek, konuya ne kadar öncelik verilirse verilsin devletin imkânlarının sınırlı olduğu dikkate alındığında; özel sektörün, hayırsever iş adamlarının, meslek kuruluşlarının bu yöndeki katkısının da her türlü takdirin üzerinde olduğunu söyledi.

Çiçek, TOBB’un Türkiye’nin AB gibi çok önem verdiği konularda her zaman öncü rolü oynadığına dikkati çekerek, şunları söyledi:

“Eğitim konusunda da hem üniversite kurarak, hem de yeni kurulmuş üniversitelerin bu noktadaki eksikliklerini giderebilmek için hakikaten çok önemli bir çabanın ve gayretin içerisindedir. Bunun bir nişanesi olarak da Yozgat’ta böyle bir eğitim tesisi kuracaklar. Türkiye’nin gelişmesi eğitimde kat edeceği mesafeye bağlıdır. Özellikle üniversitelerimizin sayısı bir hayli arttı. Üniversiteler kurulurken, araştırma ve geliştirmenin de önemli olduğuna inanıyoruz. Çünkü rekabet dünyasında araştırma ve geliştirmelerin odağı üniversitelerdir. Bu konuda hedefin de ucu açık, başarının da ucu açıktır. Ne yaparsak bununla kifayet ederiz diyemeyiz. Onun için TOBB’un bu yöndeki katkısı gerçekten örnektir ve örnek olacaktır.”

Yozgat Valisi Amir Çiçek ise, yapılacak binada eğitim görecek ve yetişecek öğrencilerin ileride Türkiye ekonomisine büyük katkısı olacağını söyledi.

(Kaynak: tobb.org.tr)