10 Eylül 2009 Perşembe

Sel suları bodur elma ağaçlarını yok etti

Yozgat’ta dün akşam başlayıp, gece de devam eden şiddetli yağmurun yol açtığı sel, bodur elma ağaçlarının devrilip üzerinin çamurla kaplanmasına sebep oldu. Tarlalardaki sebzeler ise dikili oldukları yerlerden kopup sürüklendi.


Yozgat merkez ve Yerköy ilçesinde etkili olan şiddetli yağışların oluşturduğu sel suları, meyve fideleri ve sebze ekili alanları harab etti. Yüksek ağaçlardaki meyveler ise dolu yağışı sebebiyle zedelendi.

Yozgat Valiliği tarafından 2004 yılında hazırlanan proje kapsamında Musabeyli bölgesinde alternatif ürün olarak 21 dekar alana dikimi yapılan 2 bin 970 bodur elma fidesinden, yaklaşık 8 dekarlık alandaki bölümü tamamen yok oldu.

Musabeyli Köyü’nün Muhtarı Adem Şahingöz, bodur elma bahçelerinin büyük bölümünün tamamen yok olduğunu, diğer bölgelerdeki elmaların ise doludan zarar gördüğünü söyledi. Şahingöz, “Kavun, mısır, domates, kabak, biber gibi sebzeler, bir tarladan diğer tarlaya süreklendi. Bodur elma ağaçlarını sel suları yatırıp, üzerleri çamurla kaplandı” dedi.

Köylüler ise, devletin hasar tespiti yaparak, zarar gören çiftçilere tohumluk ve fide yardımında bulunmasını istediler.

(Fotoğraf temsilîdir)