16 Temmuz 2009 Perşembe

Yozgat, Bozok Üniversitesi sayesinde
adeta göç alan bir kente dönüşüyor

Başka şehirlere sürekli ve yüksek oranda göç veren bir şehir olan Yozgat, Bozok Üniversitesi sayesinde adeta çevre illerden göç alan bir kente dönüşüyor. Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İnci Varinli, geçen yıl 6 bin 378 olan öğrenci sayısının, yeni eğitim öğretim yılında 7 bin 500’e çıkacağını bildirdi.

Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İnci Varinli, Rektörlük binasında düzenlediği basın toplantısında, teknik ve akademik bakımdan üniversitenin ulaştığı aşamayı rakamlar vererek özetledi.

9 bölümde ikinci eğitim, 7 bölümde yüksek lisans eğitimi

Bozok Üniversitesi’nde fakülte ve yüksek okullarda birçok yeni bölümün açıldığını belirten Rektör Varinli, geçen eğitim öğretim yılında fakültelerin 9 bölümünde ikinci öğretime başlandığını, 7 bölümde ise yüksek lisans eğitiminin yapıldığını kaydetti.

Bu dönem öğrenci sayısı 7 bin 500’e çıkacak

Varinli’nin verdiği bilgiye göre; geçen yıl 6 bin 378 olan öğrenci sayısı, yeni eğitim öğretim yılında 7 bin 500'e çıkacak. Üniversitenin 214 olan akademik personel sayısı 242’ye yükselirken, öğretim üyeleri dışında 60 akademik kadro verildi.

Kongre ve Kültür Merkezi 1,5 yıl sonra tamam

Kampus alanında yapılan binalardan Erdoğan Akdağ Kongre ve Kültür Merkezi, 2010 yılının sonunda tamamlanacak. Yemekhane ve merkezî kafeteryanın 20 gün içerisinde, kampüs alanına yapılan çarşının ise 1 hafta içerisinde geçici kabulü yapılacak. Fen-Edebiyat Fakültesi ek binası ise, Kasım ayının sonunda teslim edilecek.

Ayrıca çeşitli onarımlar, kampüs içi yol çalışmaları ve bir futbol sahası ile tribün yapıldı. Tıp Fakültesi Hastanesi’nde yapılan çalışmaların yanı sıra, Boğazlıyan ilçesine Kayseri Şeker Fabrikası tarafından yapılmakta olan yüksekokul inşaatı da devam ediyor.

Bütün akademisyenlere dizüstü bilgisayar

Üniversitede internet bağlantısı olan toplam 475 bilgisayar bulunuyor. Akademik personele dağıtılmak üzere, 270 adet dizüstü bilgisayar alımı için ihale yapıldı.

20 milyon 600 bin Lira yatırım ödeneği

Rektör Varinli, Ziraat Fakültesi ve Eğitim Fakültesi ile İktisadi ve İdarî Bilimler Fakültesi ek binasının yapılabilmesi için ek ödenek talebinde bulunduklarını, Devlet Planlama Teşkilatı tarafından 2 milyon lira ek ödenek tahsis edildiğini bildirdi. Varinli, “Böylece, 18 milyon 600 bin lira olan yatırım ödeneğimiz, 20 milyon 600 bin lira oldu” dedi.

Sözünde durmayan işadamlarına sitem

Basın toplantısında, üniversite olarak her zaman hayırsever iş adamlarının desteğine ihtiyaç duyduklarını da belirten Rektör Varinli, yardım sözünde durmayan işadamlarına da sitem etti. Varinli, şöyle konuştu:

“Bugüne kadar çok sayıda hayırsever işadamı üniversitemize katkı sağlamak için söz vermişlerdir. Erdoğan Akdağ dışındaki hayırsever iş adamlarımızın verdikleri sözlerin hiçbirisi gerçekleşmemiştir. Bu nedenle üniversitemize katkı sağlayan hayırsever iş adamımız Erdoğan Akdağ ve Ankara'da üniversitemizin gelişmesi için büyük çaba sarf eden Başbakan Yardımcımız Cemil Çiçek'e çok teşekkür ediyorum.”