20 Temmuz 2009 Pazartesi

Meclis üyesi Özdemir, “Sigara içenlere ikinci sınıf insan muamelesi yapılıyor” deyip sigarayı bıraktı

Yozgat İl Genel Meclisi Boğazlıyan üyesi Cengiz Özdemir, sigara yasağını genişleten kanunla sigara içenlere ikinci sınıf insan muamelesi yapıldığını ileri sürerek, “Bunu gururuma yediremedim ve sigarayı bırakma kararı aldım” dedi.

Yaklaşık 20 yıldır sigara içtiğini belirten İl Genel Meclisi Üyesi Cengiz Özdemir, sigarayı bırakmasının sebebinin para cezası olmadığını söyledi.

İkinci sınıf muamelesini gururuma yediremedim

Sigara içenlerin, herkesin kendisine baktığı hissine kapılarak bir eziklik yaşayacağını ileri süren Özdemir, “Yeni çıkan yasa, sigara içenlerin özgürlüğünü kısıtlamakla kalmıyor, sigara içenlere ikinci sınıf insan muamelesi yapıyor. Ben de bunu gururuma yediremedim ve sigarayı bırakma kararı aldım” diye konuştu.

Doktorlar demeden bırakmak istedim

“Dünyada sigarayı bırakmaktan daha zor bir iş yok” diyen Özdemir, sigarayı uzun zamandır bırakmayı planladığını ancak bir türlü başarılı olamadığını vurguladı. Özdemir, “Doktorlar bırakmam gerektiğini söylemeden ben sigarayı terk etmek istiyorum. Yasa bu düşüncemin fitilini çekti” diye konuştu. Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü:

20 yıl kendime yazık etmişim

“İnsan azmedince başaramayacağı bir şey yok. Belki biraz kilo alırım ama artık aldığım havanın, yediğim yemeğin, hatta içtiğim suyun bile tadına varacağım. 20 yıl kendime yazık etmişim.”

(Kaynak: Boğazlıyan Çağlayan Gazetesi)